تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۰۰
بازدید: ۲۰۳۳
کد خبر: ۱۷۰۲۸
سرویس خبر : کتاب
معرفی کتاب

آشنایی با متالورژی استخراجی مس

می متالز - متالورژی استخراجی یکی از شاخه‌های مهندسی متالورژی است که استخراج و فرآوری فلزات باارزش از کانی‌های معدنی را مطالعه می‌کند. کتاب «متالورژی استخراجی مس» مرجع کاملی برای آشنایی با فرآوری فلزات معدنی است.

آشنایی با متالورژی استخراجی مس

به گزارش می متالز به نقل از عصر مس آنلاین، ویلیام جی. داونپورت (William G. Davenport) به همراه همکاران کتاب متالورژی استخراجی مس (Extractive Metallurgy of Copper) را نوشته است. پروفسور داونپورت فارغ‌التحصیل دانشگاه بریتیش کلمبیا و به مدت 43 سال استاد مهندسی متالورژی در دانشگاه‌های مک‌گیل و آریزوناست. او برنده جایزه AIME (جایزه معلم سال صنایع معدنی) است. این کتاب حاصل پنج سال کار و مطالعه داونپورت در شرکت معدنی Noranda در کاناداست که در زمینه استخراج و فرآوری مس، طلا، زینک و آلومینیوم فعال است.  

کتاب متالورژی استخراجی مس تاکنون چندین بار ویرایش شده است. ویرایش پنجم این کتاب با اصلاح و به‌روزرسانی، ارائه  کاملی است از فرآیند تولید مس و موضوعات متنوعی از جنبه‌های زیست‌محیطی تولید مس گرفته تا بازیافت این فلز ارزشمند را شامل می‌شود. تولید کنسانتره مس عیار بالا، تولید کنسانتره مس از سنگ معدن خوب آسیاب‌شده، مبانی ذوب فلز خام، تکنولوژی ذوب فلش، هدررفت مس در سرباره، تصفیه الکترولیتی، استخراج هیدرومتالورژیکی مس، الکتروینینگ، ریخته‌گری، هزینه‌های تولید مس و... بخشی از فصل‌های این کتاب است. 

آخرین ویرایش این کتاب را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید. 

عناوین برگزیده