تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۷۰۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید مس Kaz Minerals صعودی شد

می متالز - کمپانی معدنی Kaz Minerals گزارش داد که در نیمه اول سال جاری، از عملیات خود در قزاقستان 139 هزار و 600 تن مس تولید کرده است که این رقم رشد 18.3 درصدی را نشان می‌دهد.
تولید مس Kaz Minerals صعودی شد

به گزارش «مس پرس» به نقل از CRU دلیل عمده افزایش تولید مس ناشی از رشد تولید معدن Aktogay بوده که با تولید 60 هزار و 500 تن مس در نیمه اول سال جاری، 83.3 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. واحد سولفیدی با رشد تولید حدوداً دو برابری به سطح تولید 49 هزار تن دست یافت که علت اصلی این رشد، افزایش حجم فرآوری، بهبود سطح عیار کانه‌ها و بهبود بازیافت بوده است. تولید این معدن طی یک ماه جاری، سه ماهه اول و سه ماهه دوم به ترتیب معادل 100، 66 و 89 درصد ظرفیت اسمی بوده است. تولید کاتد مس حاصل از کانه‌های اکسیدی با 10.6 درصد رشد به 11 هزار و 500 تن رسید.

کل تولید مس معدن Aktogay در نیمه اول سال 2018 به رقم 61 هزار تن رسید که نشان‌دهنده رشد شدیدی در راستای تولید هدف‌گذاری شده در محدود 110 الی 130 هزار تن است. همچنین انتظار می‌رود افزایش تولید سنگ معدن در واحد تغلیظ سولفیدی طی نیمه دوم سال جاری، کاهش سطح عیار کانه‌ها را جبران کند.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده