تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۷۸۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مذاکرات تجاری آمریکا و چین و تأثیر آن بر معاملات شمش سرب

بازگشت قیمت شمش سرب به بیش از 2000 دلار

می متالز - قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن به سطح 2000 دلار به‌ازای هر تن بازگشت، مذاکرات تجاری آمریکا و چین و همچنین ایجاد ثبات در بازارها را باید مهم‌ترین عامل رشد قیمت کامودیتی‌ها طی هفته اخیر دانست.
بازگشت قیمت شمش سرب به بیش از 2000 دلار

به گزارش می متالز، در نمودار 1، قیمت نقدی، موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن و قیمت شمش سرب در بورس شانگهای آورده شده است. همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌شود قیمت شمش سرب طی هفته اول شهریوردر بورس فلزات لندن روند افزایشی داشت.

در روز ابتدایی معاملات هفته اول شهریور، قیمت شمش سرب در بازار بورس فلزات لندن بدون هیچ تغییری نسبت به روز پایانی معاملات در هفته پیش‌ترش برابر یک هزار و 997 دلار به‌ازای هر تن ماند. در روز بعد قیمت شمش سرب با اندکی افزایش به یک هزار و 999 دلار به ازای هر تن رسید. در روز بعد یعنی چهارشنبه 22 آگوست، قیمت شمش سرب در این بازار به میزان بسیار اندکی کاهش یافت و به یک هزار و 998 دلار به‌ازای هر تن رسید. این روند در روز بعد ادامه نیافت و قیمت شمش سرب با 0.4 درصد افزایش به 2 هزار و 6 دلار به‌ازای هر تن رسید. در روز پایانی هفته نیز این روند افزایشی ادامه یافت و قیمت شمش سرب به 2 هزار و 79 دلار به‌ازای هر تن افزایش یافت. در مجموع طی این هفته قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن 4.1 درصد رشد کرد.

در حالی قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن افزایش یافت که موجودی انبارها نیز روند رو به رشدی را طی کرد. در مجموع موجودی شمش سرب بورس فلزات لندن رشد 1.05 درصدی را تجربه کرد. اما طی سال 2018 در مجموع موجودی شمش سرب در بورس فلزات لندن کاهش 11.8 درصدی داشته است.

خبر مذاکرات چین و آمریکا باعث کاهش شاخص دلار آمریکا شد و شاخص دلار که به بیشترین رقم طی 14 ماه گذشته رسیده بود مجدد افت کرد. همچنین خبر این مذاکرات موجب ایجاد آرامش در بازار کامودیتی‌ها شد و شاخص بورس شانگهای رشد 1.143 درصدی را تجربه کرد و شاخص سهام 300 شرکت برتر چین رشد 1.89 درصدی داشت. همین امر زمینه را برای افزایش رشد قیمت کامودیتی‌ها ازجمله سرب فراهم کرد.

در نمودار 1 روند قیمتی شمش سرب در بورس شانگهای نیز آورده شده است، همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌شود، قیمت شمش سرب در بورس شانگهای روندی مشابه قیمت شمش سرب در بازار بورس فلزات لندن را طی کرده است. هرچند محدودیت عرضه در بازار چین عامل بیشتر بودن قیمت در این بازار بوده است. محدودیت عرضه علاوه بر چین در هند نیز وجود دارد و خود عاملی برای تقویت این بازار محسوب می‌شود.

عناوین برگزیده