به گزارش می متالز، قیمت سولفات کبالت تصفیه شده که معمولا در زنجیره تامین باتری استفاده می شود، نیز کاهش یافته و از ماه نوامبر 2017 در پایین ترین سطح معاملات قرار دارد.
کبالت جزو اصلی ترین مواد مورد استفاده در باتری وسایل نقلیه الکتریکی است و تولیدکنندگان به سختی در حال کار هستند تا بتوانند جایگزینی برای آن پیدا کنند یا حداقل استفاده از کبالت را تا حد امکان کاهش دهیم.
باتریهای لیتیوم یون با استفاده از کاتد های نیکل کبالت-منگنز که بیشتر سازندگان وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند، حاوی حدود یک سوم کبالت با ترکیب شیمیایی 111-1 نیکل، 1 قسمت کبالت و 1 قسمت منگنز است.
تولیدکنندگان باتری ( با فشار زیاد از سمت صنعت خودرو ) به سختی در حال کار هستند تا ترکیب بهتری را تولید کنند.
در باتری های 622 شیمیایی، تقریبا نیمی از هزینه های مواد خام مربوط به کبالت است، (نیکل حدود 23 درصد هزینه ها و 9 درصد لیتیوم و گرافیت را تشکیل می دهد). تسلا ادعا می کند فناوری نیکل کبالت-آلومینیوم (NCA) دارای کبالت معادل 811 است.