تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۷۹۷۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نماینده مجلس اعلام کرد:

دلایل افزایش قیمت خودرو و برنامه خروج از انحصار

می متالز - نماینده مجلس با اشاره به آمادگی سایپا برای عرضه خودرو گفت: در شرایط فعلی سازمان حمایت به میدان می آید و شورای رقابت هم به قیمت گذاری ورود نمی کند تا این حوزه از انحصار خارج شود.
دلایل افزایش قیمت خودرو و برنامه خروج از انحصار

به گزارش می متالز، حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه آشفته بازار خودرو مورد تایید هیچکس نیست گفت: قیمت ها قابل دفاع نیست و هیچ منطقی ندارد.جلسه ای با وزیر صنعت برگزار و مباحث خوبی مطرح شد، امیدواریم با تصمیم گیری در روزهای آینده بازار خودرو منظم شود.

وی افزایش تقاضا را غیر قابل انکار و در شرایط کنونی بازار خودرو تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: این نقدینگی سرگردان در هر جایی تاثیر را گذاشته است. عرضه خودرو در 3 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نیافته بود،حتی تولید و عرضه خودرو در بهار 97 نسبت به سال گذشته افزایش داشت ولی در 3 ماهه دوم تحت تاثیر مقدمات وضعیت تحریم قرار گرفت.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه برخی خودروها در انبارها معطل قطعاتی هستند که یا از گمرک ترخیص نشده یا به دلیل تحریم، دچار مشکل اند، ادامه داد: در 3 ماه تابستان عرضه کاهش یافت و تقاضا همچنان رو به افزایش است. خودروسازان دلیل بخشی از این افزایش قیمت را به قیمت تمام شده خودرو شامل قطعات فولادی یا پلیمری و پتروشیمی و رو به رو شدن با نوسانات ارزی اعلام کردند.

فولادگر با تاکید بر اینکه عرضه خودرو به هر ترتیب باید صورت گیرد،گفت: خودروسازان آمادگی تجدید نظر در عرضه و ارایه بسته هایی دارند. به طوریکه سایپا اعلام آمادگی کرده و امید می رود ایران خودرو نیز به همین ترتیب عمل کند.

وی ادامه داد:سازمان حمایت فعلا به میدان می آید و شورای رقابت هم به قیمت گذاری ورود نمی کند و قرار است با نظر وزارت صنعت و شورای هماهنگی سه قوه و با نظارت دقیق از این مرحله عبور کنیم. چرا که خودرو باید از انحصار خارج شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده