به گزارش می متالز، مصطفی تنها در رابطه با مکانیزم قیمت گذاری تایر، اظهارداشت: قیمت گذاری توسط انجمن انجام میشود و بعد از آن سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی مستندات و مدارک لازم قیمت ها را به تایید میرسانند. در واقع سازمان حمایت همه مستندات را بررسی و ابهامات را در این زمینه رفع میکند و در نهایت قیمت مصوب انجمن را تایید میکند.
سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران در همین مورد ادامه داد: سازمان حمایت در این زمینه همکاری خوبی با انجمن دارد و در این زمینه لازم است خودروسازان نیز با توجه به وضعیت بازار بیش از این با تولیدکنندگان تایر همکاری و همراهی داشته باشند.
وی در واکنش به تصمیمات ستاد تنظیم بازار برای تامین لاستیک و لزوم ارائه برنامه ماهانه گفت: قوانینی که برای واردکنندگان تایر وضع شده به منظور جلوگیری از احتکار است.
سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران وضعیت تولید تایر را مطلوب دانست و افزود: دولت برای تولید لاستیک خصوصا در زمینه لاستیکهای سنگین ارز دولتی در اختیار واردکنندگان مواد اولیه قرار میدهد و از این جهت هیچ مشکلی وجود ندارد. به عبارت دیگر میتوان ادعا کرد در زمینه کمبود مواد اولیه مشکلی نداریم و حتی بیش از حد نیاز تایر در کشور تولید میشود.
وی در همین زمینه توضیح داد: با توجه به اینکه شبکه حمل ونقل به تایر وابسته است و اگر این اقلام برای خودروها فراهم نشود در کل این شبکه مشکل ایجاد خواهد شد، ترخیص مواد اولیه برای تولید تایرهای سنگین به راحتی انجام میپذیرد و توزیع آن هم به وسیله حواله صورت میگیرد.
تنها اعلام آمار واردات و همچنین تولیدات در این زمینه را ضروری خواند و گفت: کنترل میزان واردات و تولید لازمه نظارت است و تا زمانی که این کنترل و نظارت به درستی انجام بگیرد مشکلاتی که در این زمینه رخ نخواهد داد.
سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران در ادامه با اشاره به وضعیت گمرک و ترخیص مواد اولیه تایرتوضیح داد: خوشبختانه تولیدکنندگان تایر ازپرداخت مابه التفاوت مستثنی شده و این امر فرایند تولید را بهتر خواهد کرد.