تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۴۴۰
کد خبر: ۱۸۷۳۶

ششمین «لکوموتیو GE» پس از بازسازی به ناوگان راه‌آهن پیوست‌

می متالز - راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:ششمین لکوموتیو GE‌ پس از بازسازی و تبدیل آن از سریِ پایین به سریِ بالا، به ناوگان راه‌آهن پیوست.
ششمین «لکوموتیو GE» پس از بازسازی به ناوگان راه‌آهن پیوست‌

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی‌ در این‌باره اظهار داشت‌: پروژه ۵ + ۵ پروژه‌ای شامل بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا ۵ دستگاه لکوموتیو GE سری پایین به سری بالا و تعمیر و بازسازی ۵ دستگاه لکوموتیو GE سری بالا است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در قالب قراردادی توسط بخش خصوصی‌ انجام می‌شود، ادامه داد: بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا هر لکوموتیو ۹۰ روز زمان می‌برد و تعمیر لکوموتیوها ۷۳ تا ۷۵ درصد صرفه جویی ارزی را با اتکا به توان داخلی به دنبال دارد.

به گفته وی، با این تبدیل، علاوه بر افزایش قدرت و کشش لکوموتیوها، افزایش درآمد حمل بار این نوع لکوموتیوها هم کسب خواهد شد و در عین حال، هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت.

عبیدی با تأکید بر نقش این فعالیت‌ گفت: با عملیات تبدیل و ارتقا این لکوموتیوها، ۶۸ درصد به نیروی کشش لکوموتیو افزوده می‌شود و ظرفیت حمل بار به بیش از ۵/۲ برابر( از ۱۱۰۰ تن به ۲۸۰۰ تن) ارتقا پیدا می‌کند.

وی همچنین در تشریح جزئیات فنی این رویداد‌ گفت: لکوموتیوهای سری پایین (U۳۰C)GE دارای ضریب معادل لکوموتیو ۱.۱ بوده که با تبدیل آنها به سری بالا (C۳۰-۷i) ضریب معادل لکوموتیو به ۱.۹ ارتقاء خواهد یافت؛ ضمن اینکه نیروی کشش پیوسته از kgf ۲۴۴۶۰ بهkgf ۴۱۱۷۰ افزایش یافته و این موضوع به همراه کاهش حداقل سرعت پیوسته لکوموتیو از km/h ۲۸ به km/h ۱۴.۶ به معنی امکان حمل بار بیشتر در سرعت کمتر است.

این فعال حوزه بازسازی لکوموتیو  افزود: در بخش تعمیر و نگهداری با توجه به تغییر تراکشنموتورها از سری ۷۶۱ به ۷۵۲ و تغییر یاتاقان‌های لغزشی به غلطشی، ضمن افزایش طول عمر آنها، هزینه تعمیرات را به شدت کاهش می دهد.

عناوین برگزیده