تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۸۸۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یعقوبی مدیر اجرایی انجمن فولاد:

با برداشتن سقف رقابتی فولاد در بورس کالا، قیمت فولاد به نفع مصرف کننده کنترل می شود

می متالز - با برداشته شدن سقف رقابت، عرضه‌های کارخانه‌های بزرگ فولادی می‌تواند پاسخگوی نیاز و تقاضای بازار باشد و در کنار فروش داخلی، صادراتشان را هم انجام دهند.
با برداشتن سقف رقابتی فولاد در بورس کالا، قیمت فولاد به نفع مصرف کننده کنترل می شود

به گزارش می متالز، فعالان بازار فولاد این روزها شدیدا بر این باورند که نباید اجازه رقابت درونی میان صنوف فولادی را از آنها گرفت، در واقع فراهم آوردن این فضا برای صنوف فولادی کشور باعث می‌شود عرضه‌های متمادی و زیاد این صنف اجازه ایجاد فضا برای افزایش‌های هیجانی در بستر روانی بازارها را ندهد. در این بین خبری شنیده شد که از منابع آگاه تایید شده تحت این عنوان که سقف رقابتی فولادی ها هم در بورس کالا برداشته می شود.

جعفر سرقینی معاون وزیر صمت در جلسه نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از برداشتن سقف رقابتی محصولات فولادی در بورس کالا خبر داد.  از زمانى که سقف رقابت مس و آلمینیوم در بورس را برداشته شده قیمت ها حدود ٥٤ درصد رقابتى شدند. سقف رقابت فولاد در بورس کالا هم در این مورد تاثیر خواهد پذیرفت.

در این خصوص وحید یعقوبی مدیر اجرایی انجمن فولاد عنوان کرد: تصمیم آزادسازی سقف رقابت محصولات فولادی در بورس کالا در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور اتخاذ شده و به وزارت صمت نیز ابلاغ شده است.

وی در ادامه گفت: پروسه ثبت این موضوع در بورس کمی زمان می برد و احتمالا از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

یعقوبی تشریح کرد: نکته مهم این توافق وزارت صنعت با فولادی ها این است که سبب افزایش عرضه در بورس می شود و در نهایت قیمت نیز به نفع مصرف کننده کنترل می شود.

مدیر اجرایی انجمن فولاد به نکته مهمی اشاره کرد و افزود: طبق این بخشنامه تمام معاملاتی که از تاریخ یکم مردادماه امسال در بورس انجام شده با این تصمیم به روز می شود. به این معنی که افرادی که از ابتدای مرداد ماه با قیمت قبلی خرید کرده اند برای فروش موظفند قیمتها را با شرایط جدید تسویه کنند.

یعقوبی در آخر گفت: طبق این دستور قیمتها ممکن است دو یا سه روز به صورت هیجانی بالا  برود ولی با توجه به اینکه تولید فولاد کشور دو برابر تقاضا است، قیمت ها قطعا پایین خواهد آمد و تقریبا در همین رقم فعلی به تعادل می رسد.

عناوین برگزیده