به گزارش می متالز، اصغر فخریه کاشان با اشاره به موافقت شورای اقتصاد با درخواست وزیر راه مبنی بر انتشار اوراق مشارکت و صکوک اسلامی برای تامین منابع ریالی خرید انواع هواپیما، گفت: این اوراق مشارکت و صکوک اسلامی برای خرید هواپیماهای جدید نیست.
وی ادامه داد: 5 فروند هواپیمای ای.تی.آر که اخیرا وارد ناوگان ایران ایر شد با وام موقت یک ماهه از طریق شبکه بانکی ایران خریداری شده است که باید این وام پرداخت شود.
فخریه کاشان با بیان اینکه این وام کوتاه مدت داخلی بود، افزود: برای خرید 5 فروند هواپیمای ای.تی.آر بنا به شرایط، عجله داشتیم و منابع مورد نیاز را از طریق وام داخلی تامین کردیم.
عضو ارشد تیم مذاکرهکننده خرید هواپیماهای جدید گفت: حالا باید این وام کوتاه مدت را به وام بلند مدت تبدیل کنیم و مصوبه شورای اقتصاد هم در راستای همین اقدام است که وام کوتاه مدت داخلی را پس بدهیم و آن را به وام بلند مدت تبدیل کنیم.
فخریه کاشان درباره فروش هواپیماهای سفارش شده ایران به ای.تی.آر اظهار داشت: در شرایط عادی طبق قرارداد، تا پایان امسال شرکت ای.تی.آر باید تمام 20 فروند هواپیمای سفارش داده شده از سوی ایران را تحویل میداد. تا کنون 13 فروند هواپیما دریافت کردیم و 7 فروند ای.تی.آر از سفارشات ایران در خط تولید بودند اما از آنجایی که امکان فروش آن به ایران وجود ندارد، شرکت ای.تی.آر باید مشتریهای دیگری برای آن پیدا کند.