تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۲۷
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۸۹۵۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آغاز مطالعات امکان‌سنجی طرح توسعه معدن آندینا

می متالز - کمپانی آندینا (Andina) که یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی کودلکو است، مطالعات امکان‌سنجی در مورد طرح توسعه عملیات مرکزی شیلی را آغاز کرده است.
آغاز مطالعات امکان‌سنجی طرح توسعه معدن آندینا

به گزارش می متالز به نقل از CRU، «خوان فرانسیسکو سان مارتین» مدیر بخش توسعه و نوآوری این کمپانی درباره طرح توسعه معدن آندینا گفت: «همان‌طور که قبلاً پیش‌بینی‌شده بود، این طرح به‌منظور افزایش 65هزار تنی تولیدات معدنی و دست‌یابی به سطح تولید 153هزار تن در هر روز است. همچنین طبق طرح مذکور، سطح تولید مس تصفیه‌شده از 200هزار تن در روز به 360هزار تن می‌رسد.»
این پروژه یکی از ابتکارات کمپانی دولتی کودلکو به‌منظور افزایش تولید مس به شمار می‌آید. همچنین کودلکو در نظر دارد که تولید پروژه‌های توسعه‌ای چوکی کاماتا (Chuquicamata) و اِل‌تِنی‌اِنت (El Teniente) را حفظ کند.

 


به گفته مدیر بخش توسعه و نوآوری کمپانی آندینا این مطالعه 22 ماه ادامه خواهد داشت و شامل فعالیت‌های حفاری به‌منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد منابع و همچنین بررسی امکان‌پذیری فعالیت‌های مهندسی توسعه این طرح خواهد بود. مطالعه مذکور بهترین راه برای افزایش سودآوری این عملیات خواهد بود.
هزینه سرمایه اولیه 2میلیارد دلار (1/73میلیون یورو) تخمین زده می‌شود و انتظار می‌رود اولین تولیدات ناشی از این طرح در سال 2026 به بازار عرضه شود.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده