تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۸۹۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رشد تولید پالادیوم در شرکت کانادایی نورث آمریکن

رشد مداوم قیمت پالادیوم در بازارهای جهانی

می متالز - شرکت کانادایی نورث امریکن پالادیوم (North American Palladium) که در زمینه فلزات گرانبها فعال است به تازگی دست به امضای قراردادهای تازه‌ای برای فعالیت‌های معدنی خود زده است. این قراردادها در راستای افزایش ظرفیت تولید در عرصه فلزات با ارزش صورت گرفته است.
رشد مداوم قیمت پالادیوم در بازارهای جهانی

به گزارش می متالز، شرکت کانادایی نورث امریکن پالادیوم (NAP) که در حوزه فلزات با ارزشی چون پالادیوم، طلا، پلاتین، نقره، نیکل و مس و دیگر محصولات جانبی در معدن‌کاری فعالیت می‌کند در 3ماهه دوم و سوم سال 2018 قرارداد‌های تازه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

شرکت نورث امریکن با این ادعا که تنها تولیدکننده پالادیوم با درجه عیار بسیار بالا در جهان محسوب می‌شود، تولیدات پالادیوم خود را در سال 2018 افزایش داده است. عمده فعالیت این شرکت در معدن Lac des Iles در استان اونتاریوی کانادا و در بخش ثاندر بی (Thunder Bay District) است.

میزان افزایش تولید فرآورده‌‎های محتوی فلزات گران‌بها از سوی این شرکت در 3ماهه دوم سال 2018 بیش از 15 درصد رشد داشته است. تولید 87 هزار و 652 اونس پالادیوم در سال 2018 در مقابل 50 هزار و 222 اونس در سال 2017 مؤید این ادعاست. درمجموع، 405 هزار تن ماده معدنی طی ماه‌های آوریل– ژوئن توسط این شرکت تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مواد معدنی زیرزمینی استخراج شده توسط این شرکت در معدن Lac des Iles طی 3ماهه دوم سال 2018 حدود 532 هزار تن بود. میزان عیار پالادیوم در این ناحیه بسیار مناسب ارزیابی شده است. کل هزینه تولید برای این 3 ماهه 658 دلار برای هر اونس پالادیوم محتوی بود در حالی که در مدت مشابه سال 2017 این هزینه به 612 دلار برای هر اونس پالادیوم محتوی رسید.

اکثر فلزات و کالاها قیمت‌های نوسانی را در طی ماه‌های اخیر شاهد بوده‌اند، این نوسانات بیشتر به‌دلیل جنگ تجاری کنونی در دنیاست. وضع تعرفه‌های متقابل بر روی فلزات گرانبها نیز اثرگذار بوده و قیمت آن‌ها را دستخوش تغییر کرده و برخی از آن‌ها را کاهش داده است. اما برخلاف این موضوع، قیمت پالادیوم در بازارهای جهانی در بالای مرز 900 دلار برای هر اونس در حال رشد بود.

نمودار 1 تغییرات قیمت پالادیوم را در ماه‌های اخیر در بازار جهانی نشان می‌دهد. با وجود مشکلات پیش آمده برای شرکت در ماه‌ ژوئن که عمدتا مربوط به دسترسی به وسایل حمل‌و‌نقل و نیز نیروی انسانی بوده است، شرایط شرکت در ماه آگوست بهبود پیدا کرد و تولید به حالت عادی خود برگشت. نورث امریکن میزان تولید خود را تا پایان سال 2018 بیش از 240 هزار اونس پیش‌بینی کرده است.

عناوین برگزیده