تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۲۷
بازدید: ۴۸۲
کد خبر: ۱۹۱۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدر نشینی صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران

می متالز - بررسی عملکرد ۳۸ صندوق سرمایه‌گذاری در هفته منتهی به ۲۶ شهریور ماه نشان می‌دهد که متوسط بازدهی صندوق‌ها، ۳/۳ درصد بود. ۳۴ صندوق بازدهی بیشتری از شاخص کسب و ۳۷ صندوق‌ بازدهی مثبت داشته‌اند.
صدر نشینی صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران

به گزارش می متالز، در هفته‌ای که گذشت، صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران با کسب بازدهی 28/6 درصد پربازده‌ترین صندوق هفته بوده است. این صندوق 30 درصد از سرمایه 453 میلیارد ریالی خود را در صنعت محصولات شیمیایی، 28 درصد در صنعت فلزات اساسی، 17 درصد در صنعت استخراج کانه‌های فلزی، 6 درصد در صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، 5 درصد در سهام شرکت‌های چندرشته‌ای فلزی و 4 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق یکم سهام گستران شرق نیز با کسب بازدهی 15/6 درصد در مکان دوم صندوق‌های پربازده قرار گرفت. این صندوق 21 درصد از سرمایه 14 میلیارد ریالی خود را در صنعت محصولات شیمیایی، 20 درصد در صنعت فلزات اساسی، 7 درصد در صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، 6 درصد در صنعت استخراج کانه‌های فلزی، 4 درصد در صنعت محصولات کاغذی و 26 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق سپهر آتی خوارزمی نیز با کسب بازدهی 78/5 درصد در مکان سوم صندوق‌های پربازده قرار گرفت . این صندوق 48 درصد از سرمایه 212 میلیارد ریالی خود را در صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ، 35 درصد در صنعت سرمایه‌گذاری‌ها و 17 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است.

از طرف دیگر صندوق مشترک سپهر آتی با کسب بازدهی 62/0- درصدی کم‌بازده‌ترین صندوق هفته بود. این صندوق 42 درصد از سرمایه 130 میلیارد ریالی خود را در صنعت فلزات اساسی، 15 درصد در صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، 6 درصد در صنعت محصولات شیمیایی، 3 درصد در صنعت مواد و محصولات دارویی و 21 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق نیکوکاری کشتی ورزش ملی ایران با کسب بازدهی 61/0 درصد در مکان دوم صندوق‌های کم‌بازده قرار گرفت. این صندوق 8 درصد از سرمایه 95 میلیارد ریالی خود را در سهام شرکت‌های بورسی و 92 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق اندیشه خبرگان سهام با کسب بازدهی 17/1 درصد در مکان سوم صندوق‌های کم‌بازده قرار گرفت . این صندوق 14 درصد از سرمایه 81 میلیارد ریالی خود را در صنعت فلزات اساسی، 12 درصد در صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، 11 درصد در صنعت قند و شکر، 9 درصد در صنعت مواد و محصولات دارویی، 8 درصد در صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و 11 درصد در سایر دارایی‌های با نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری کرده است.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت