تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۴۰۲
کد خبر: ۱۹۲۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

قنواتی، مدال زرین مدیر جهادی روابط عمومی در حوزه مسئولیت اجتماعی را دریافت کرد

می متالز - در ششمین همایش حرفه ای گرایی در روابط عمومی، که با حضور جمعی از اساتید، مدیران و فعالان حوزه‌های روابط‌عمومی، تبلیغات و رسانه کشور برگزار شده بود، از عزیز قنواتی مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، با اهدای مدال زرین مدیر جهادی روابط عمومی در حوزه مسئولیت اجتماعی تجلیل شد.
قنواتی، مدال زرین مدیر جهادی روابط عمومی در حوزه مسئولیت اجتماعی را دریافت کرد

به گزارش می متالز، این همایش با حضور محمد سلطانی فر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید غلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی ایران، باقر ساروخانی، حکیمیان پیشکسوت روابط عمومی، امیر عباس تقی پور، لعلی، امیر شوقی بنام و جمعی از اساتید و کارشناسان روابط عمومی سراسر کشور در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این مراسم ، با پخش کلیپی از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، و اقتصادی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در سال حمایت از کالای ایرانی، مدال زرین مدیر جهادی روابط عمومی در حوزه مسئولیت اجتماعی به عزیز قنواتی، اهدا شد.

شرکت فولاد امیر کبیر کاشان، در سالهای اخیر علاوه بر افزایش تولید و توسعه سبد محصولات خود، گامهای مهمی در ارتباط سازنده با مشتریان بویژه در تامین نیاز صنایع پایین دستی، ایفای مسوولیت های گسترده اجتماعی و مشارکت در ایجاد طرح ها و پروژه های عام المنفعه.راه اندازی کمپین های مختلف فرهنگی اجتماعی بویژه  در حوزه محیط زیست و بهره وری منابع انرژی و مصرف بهینه آب و کسب جایزه های تعالی،  گواهینامه ها و تندیس های مختلف در تولید، حمایت از مصرف کنندگان و جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی برداشته است.

در همایش حرفه ای گرایی در روابط عمومی سید غلامرضا کاظمی دینان، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس در ویژگی‌های یک روابط‌عمومی حرفه‌ای را اینطور برشمرد: «یک روابط‌عمومی حرفه‌ای صادق، منصف، کنجکاو، هشیار، برونگرا، اهل عمل، سخت‌کوش، فرصت‌یاب، تیزبین، گوش‌دهنده، آینده‌نگر، بحران‌ستیز و آرامش‌بخش است. اسیر تکبر و غرور هم نمی‌شود.» کاظمی دینان افزود: روابط عمومی حرفه ای ؛ آرامش دهنده سازمان، تواضع دارد، دارای صداقت، برخورد منصفانه، پاسخگو، تلاش برای خدمت و حفظ منافع سازمان و مخاطبین، گوش دهنده، به جای شنوا، آینده نگری، اطلاع یابی و اطلاع رسانی، آگاه و دانا به جایگاه خود هستند.

وی در پایان و در خصوص مقالاتی که قرار است در این کنفرانس ارایه شود گفت: «در این کنفرانس از افرادی برای سخنرانی و ارائه مقاله دعوت به عمل آمده است که سابقه کار عملی موفق در شرکت‌های تبلیغاتی داشته‌اند.»

پروفسور باقر ساروخانی استاد دانشگاه و  پیشکسوت روابط عمومی  در  ادامه این همایش گفت: «اقناع خردورزانه مخاطب مفید است اما کافی نیست. آنچه که ما به آن نیاز داریم نفوذ به قلب آدم‌هاست. مهمترین حوزه‌ای که ما اگر می‌خواهیم پایدار بمانیم باید به آن وارد شویم همین قلب است.» ساروخانی در قسمت دیگری از سخنرانی خود روابط‌عمومی حرفه‌ای را دارای چهره‌‌ای نقادانه در داخل سازمان و چهره‌ای گشاده در بیرون آن دانست. وی افزود: «روابط‌عمومی حرفه‌ای باید از خویشتنِ خویش آزاد باشد. از حس خشم و انتقام آزاد باشد. همین آزادی‌‌هاست که بین یک روابط‌عمومی و تبلیغات‌چی تفاوت ایجاد می‌کند.» این استاد برجسته در انتهای سخنانش گفت: «ورود به هزاره سوم بدون روابط‌عمومی ممکن نیست.»

محمد سلطانی‌فر، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سومین سخنران کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی به مخاطبان گفت: «ما اگر مسیر حرکت خودمان را از تبلیغ به سمت اقناع نبریم نگاه حرفه‌ای نداریم. در تعریف تبلیغ آمده است: اشاره کردن به یک تاثیرگذاری کوتاه‌مدت برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و ما آرام آرام باید از آن به سمت ترغیب و در نهایت اقناع پیش برویم. ما روابط‌عمومی‌ها باید اقناع را در همراهان خود شکل دهیم. با دادن آمار غلط، داده‌های غلط و شعار‌های غلطی که هیچوقت شکل نمی‌گیرد ما هرگز به اقناع نمی‌رسیم.

سلطانی فر افزود:  مسیر حرکت ما باید با تعیین اهداف بلندمدت همراه باشد، مبتنی بر واقعیت باشد و بر اساس نیاز مخاطب شکل بگیرد. وی در ادامه ضمن موظف دانستن روابط‌عمومی به تحلیل مسیر تبلیغات و اقناع خود از روابط‌عمومی‌ها خواست خلاق باشند و گوشزد کرد: نوآوری زبان دنیای تبلیغات امروز در حوزه اثر بخشی است.

در ادامه این کنفرانس، ارائه چهار مقاله با عناوین «طراحی و برنامه‌ریزی کمپین‌های تبلیغاتی» توسط حمید شکری خانقاه، «بریف را جدی بگیرید، خطر از آنچه احساس می‌کنید به شما نزدیک‌تر است» توسط محمدرضا هاشمیان، «کمپین‌های تاثیرگذار چه ویژگی‌هایی دارد؟» توسط جعفر پاشایی و سارا شیری، «تبلیغات اثربخش» توسط وحید ناصحی‌فر و «ایده‌پرداز دوست شماست» توسط امیر علیزاده ارایه شد.

عناوین برگزیده