تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۳۳
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۱۹۲۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام آگاه و کارشناس انرژی مطرح کردند:

احتمال محاسبه خوراک پتروشیمی با بازار ثانویه / اثر افزایش قیمت بر شاخص بورس

می متالز - یک مقام آگاه از احتمال محاسبه نرخ خوراک پتروشیمی ها بر اساس نرخ بازار ثانویه خبر داد. کارشناس انرژی هم درباره تجربه اثر افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها بر شاخص بورس توضیحاتی داد.
احتمال محاسبه خوراک پتروشیمی با بازار ثانویه / اثر افزایش قیمت بر شاخص بورس

به گزارش می متالز، یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود گفت: بر اساس اطلاع موثق قرار است از این پس نرخ خوراک پتروشیمی ها بر اساس نرخ بازار ثانویه محاسبه شود. دولت به این تصمیم رسیده و به زودی آن را اعلام خواهد کرد.

احمد حسینی کارشناس انرژی هم با بیان اینکه در همان دوران با افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها، شاهد کاهش ارزش سهام این واحدها و در نتیجه ریزش شاخص بورس بودیم به مهر گفت: پس از گذشت مدتی مجدد ارزش سهام و در نهایت اوضاع بورس وارد کانال سوددهی و رشد شد. بنابراین تجربه تاریخی در این زمینه نشان می دهد با افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها ممکن است در وهله نخست شاهد ریزش شاخص بورس باشیم، اما بی شک به مرور زمان ارزش سهام پتروشیمی ها رشد کرده و شاهد رونق بورس هستیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که همچنان به نظر می رسد التهاب و چند نرخی بودن در بازار ارز وجود دارد، افزایش قیمت خوراک پتروشیمی در نتیجه محاسبه این نرخ بر اساس نرخ بازار ثانویه منطقی به نظر می رسد و بازار سرمایه به مرور زمان به تعادل می رسد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده