تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۱۹۴۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
احسان رسولی، مدیر فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان:

در سال جاری بر افزایش تولید و بهره‌وری متمرکز خواهیم بود

می متالز - شرکت فولاد هرمزگان برای افزایش کمی و کیفی تولید در سال جاری و سال‌های آینده، به‌جز برنامه‌ریزی دقیق، کنترل و پایش مستمر فرآیند در تمام سطوح برای افزایش آماده به‌کاری تجهیزات و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، در فاز توسعه و پیش از آن نیز پروژه‌های مهندسی در دستور کار قرار داده که امید می‌رود با انجام آن توان کمی و کیفی این شرکت افزایش یابد. تولید گریدهای ویژه با ارزش‌افزوده بالاتر و با ابعاد خاص و کاهش هزینه‌های تمام شده تولید نیز مدنظر شرکت فولاد هرمزگان قرار دارد.
در سال جاری بر افزایش تولید و بهره‌وری متمرکز خواهیم بود

به گزارش می متالز، در خصوص برنامه‌ریزی های فولاد هرمزگان برای کسب رکوردهای جدید، احسان رسولی، مدیر فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد:

با توجه به هدف‌گذاری انجام شده برای تحقق تولید یک میلیون و 500 هزار تن اسلب در سال، واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، فولاد هرمزگان به‌عنوان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین واحد تولیدی این شرکت با تعیین اهداف ماهانه و انجام پایش‌های مستمر، موفق شد فروردین سال جاری از مرز تولید ماهانه 135‌ هزار تن اسلب عبور کند و در خرداد ماه نیز با تولید 135 هزار و 699 تن اسلب، 567 تن بیش از رکورد فروردین ماه، رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه بندرعباس با محدودیت برق مواجه است و در تابستان این مشکل در تصمیم میزان مصرف برق و در نهایت تولید تاثیر داشت، بعد از رفع محدودیت ها از این بخش مجددا در مسیر افزایش تولید و رکورد زنی خواهیم بود.

رسولی دستاوردهای سال 96 را اینگونه تشریح کرد: سال 96 چندین بار رکورد تولید ماهانه در شرکت فولاد هرمزگان شکسته شد و در نهایت فولادسازی و ریخته‌گری فولاد هرمزگان توانست با کمک‌ و حمایت‌ تمامی واحدهای پشتیبانی و ستادی در پایان سال 20‌درصد افزایش تولید را محقق کند. سال96 پرافتخارترین سال از ابتدای بهره‌برداری از فولاد هرمزگان بوده، چرا‌که در این سال با تلاش و همدلی همه واحدها، اهداف از پیش‌تعیین شده در حوزه‌های ایمنی، تولید، تعمیرات و کاهش هزینه‌ها محقق و رکوردهای جدید تولید سالانه، ماهانه و روزانه برای این شرکت ثبت شد.

وی در ادامه افزود: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان در سال 96 می‌توان به دستیابی به رکورد تولید سالانه تختال به میزان یک‌میلیون و 408 هزار و 244 تن در سال 96 و تحقق 100.6‌درصد از برنامه تولید تختال، دستیابی به رکورد تولید ماهانه به میزان 130هزار و 475 تن در دی ماه 96، دستیابی به رکورد تعداد ذوب تخلیه شده روزانه به تعداد 46 ذوب و دستیابی به رکورد تعداد ذوب ریخته‌گری شده روزانه به تعداد 48 ذوب اشاره کرد. همچنین بهره‌وری کوره‌های قوسی از 87.8 تن بر ساعت در سال 95 به 92 تن در سال 96 و متوسط راندمان ریخته‌گری از 96.9‌درصد در سال 95 به 97‌درصد در سال 96 افزایش یافت. علاوه بر این، متوسط زمان Tap To Tap از 82.7 دقیقه به 79.5 دقیقه، مصرف الکترود در کوره‌های قوس الکتریکی از 2 به 1.98 کیلوگرم بر تن مذاب، مصرف نسوز از 8.48 به 7.66 کیلوگرم بر تن مذاب، مصرف ویژه آب واحد فولادسازی از 1.22 به 1.15 مترمکعب بر تن تختال، متوسط تولید تختال خارج از رنج آنالیزی 1.04‌ به 0.76‌درصد و متوسط عیوب تختال در بازرسی گرم از 3.26‌درصد در سال 95 به 2.57‌درصد در سال 96 کاهش پیدا کرد.

وی برنامه‌های فولاد هرمزگان در بخش ریخته‌گری مداوم و فولادسازی را اینطور توضیح داد: مهم‌ترین و بیشترین اقدامات و برنامه‌های فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در سال جاری بر افزایش تولید و بهره‌وری متمرکز خواهد بود؛ به‌طوری که میزان تولید تختال از یک‌ میلیون و 408 هزار و 244 تن در سال 96 به یک میلیون و 500 هزار تن در سال 97 می‌رسد. در این برنامه‌ها همچنین دستیابی به ظرفیت اسمی فولادسازی با افزایش تولید محصولات ویژه از متوسط ماهانه 3 هزار و 5 تن به 8 هزار و 983 تن در دستور کار قرار خواهد بود. Yield وزنی تولید از 97‌به 97.1درصد و Yield کیفی تولید از 97.4‌ به 97.5‌درصد افزایش خواهد یافت.

عناوین برگزیده