تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۱۹۴۳۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد زرند ایرانیان، الگوی پیشرو صنایع در بخش خصوصی

می متالز - شرکت «فولاد زرند ایرانیان» به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه هلدینگ میدکو را می‌توان نماد توانمندی و حضور مؤثر در عرصه معدن و صنایع معدنی کشور دانست. چه اینکه «فولاد زرند ایرانیان » در مسیر پیشبرد توسعه معدنی استان کرمان، پیشگام و پیشتاز بوده است.
فولاد زرند ایرانیان، الگوی پیشرو صنایع در بخش خصوصی

به گزارش می متالز، این شرکت، به‌عنوان متولی زنجیره‌ای از پروژه‌های منجر به تولید فولاد، از معدن تا ریخته‌گری شمش فولادی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد. تولید کنسانتره سنگ‌آهن جمعاً به ظرفیت چهار میلیون تن، تولید گندله سنگ‌آهن به میزان دو و نیم میلیون تن، تولید کک به میزان یک و دودهم میلیون تن در سال و نیز تولید فولاد به روش کوره بلند و ریخته‌گری آن به‌عنوان شمش فولادی با ظرفیت یک و هفت‌دهم میلیون تن در سال، زنجیره پیوسته‌ای است که به این صورت کمتر سابقه داشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان در همین خصوص گفت: توسعه جهشی شرکت، هم از جنبه کلی پروژه‌ها و هم از جنبه گذار از حالت پروژه‌های کلید در دست به اجرای بهره‌برداری که جذب، آموزش و به کار گرفتن تعداد زیادی نیروی انسانی را اقتضا می‌کند و نیز ایجاد مسائل مختلف بازرگانی از قبیل خرید مواد اولیه، فروش و تأمین نیازهای خطوط تولید و همچنین تأمین منابع مالی و گردش آن و کنترل‌های لازم بر آن، واقعیت‌هایی است که اندازه و نوع و اهمیت فعالیت‌ها و متناسب با آن، تلاش مستمر، آگاهانه و مدبرانه برای به منزل رساندن آن‌ها را نشان می‌دهد.

به گفته سهراب نژاد، این شرکت سعی دارد به‌عنوان الگویی پیشرو در بخش خصوصی با متمرکز کردن فعالیت‌های شرکت در محل پروژه‌ها و کارخانه‌ها، به دست آوردن هرچه سریع‌تر محصول باکیفیت در پروژه‌ها و نیز اقتصادی کردن و سودآور کردن کارخانه‌ها به اهداف «میدکو » جامه عمل بپوشاند.

گفتنی است، به‌تازگی مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو از طرح‌های میدکو در استان بازدید کرده و در جریان این بازدید مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان نیز با ارائه گزارشی، تصریح کرد: فولاد زرند ایرانیان به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه هلدینگ میدکو است که با همان سیاست‌گذاری‌های میدکو که یک زنجیره کامل تولید است، از معدن آغاز و تا تبدیل به شمش فعالیت می‌کند. این زنجیره در دو بخش مجزا از هم است: بخش اول از معدن زغال‌سنگ خمرود شروع می‌شود. این معدن یکی از معادنی است که توسط مزایده‌های که از طریق هلدینگ ایمیدرو برنده‌شده‌ایم، آغاز به کارکرده و 35 درصد پیشرفت کار داشته است. همچنین در یک مناقصه بین‌المللی یک شرکت از جمهوری چک برنده شد که قرار است به‌زودی کارش را در این مجموعه آغاز کند.
سهراب نژاد افزود: در حال حاضر به دنبال تأمین ال سی برای این بخش هستیم اما افت‌وخیزهایی در ارتباط با تحریم ایجادشده که اگر حل شود ما نیز ال سی را نهایی کرده و آن شرکت می‌تواند مشغول به کار شود.

عناوین برگزیده