تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۱۹۴۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
هند به افزایش تولید فولاد خود ادامه می‌دهد

رشد 8.3 درصدی تولید شرکت JSW در آگوست 2018

می متالز - شرکت فولاد JSW در پایان ماه آگوست رشد تولید تا 8.3 درصدی را نسبت به آگوست 2017 تجربه کرد. این رشد در ادامه افزایش تولید 7.8 درصدی محصولات این شرکت در ماه جولای 2018 بود. در این گزارش نگاهی به وضعیت تولید این شرکت هندی انداخته می‌شود.
رشد 8.3 درصدی تولید شرکت JSW در آگوست 2018

به گزارش می متالز، محصولات طویل فولادی شرکت JSW هند طی ماه آگوست 2018 شاهد افزایش قابل توجه در تولید بود. این رشد در ادامه افزایش تولید در ماه جولای گزارش شد. طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده کل محصولات تولید این شرکت تا اواسط سال مالی 2019 به 7 میلیون تن خواهد رسید که به معنای رشد 6.5 درصدی در حجم تولیدات خواهد بود. از این میزان 1.5 میلیون تن شامل محصولات طویل فولادی و مابقی آن محصولات تخت هستند.

تقاضای جهانی برای فولاد طی سال‌های اخیر با رشد اندکی همراه بوده است. این وضعیت به‌صورت کلی در نیمه اول سال مالی 2018 حاکم بود؛ چیزی که منجر به افزایش قیمت محصولات و متعاقبا افزایش تولید شرکت فولاد JSW در ماه آگوست شد. قیمت میلگرد در بازار هند تا 4 هزار و 500 روپیه برای هر تن رشد داشت که نسبت به ماه جولای گذشته افزایش قابل توجهی یافت، اما دلیل دیگری نیز در این بین وجود دارد و آن رشد قیمتی نسبتا بالای سایر محصولات بالادستی بود که منجر به افزایش قیمت محصولات فولادی در هند شد.

طبق پیش‌بینی‌ها، شرکت JSW انتظار افزایش متوسط درآمد در هر سال به‌میزان 11.8 درصد را دارد. توجه دولت هند به برنامه‌های زیرساختی میزان مصرف محصولات فولادی در این کشور را افزایش داد. توجه به تحقق اهداف بنگاه‌های زیرساختی به افزایش حاشیه درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA Margin) کمک زیادی خواهد کرد. میزان رشد EBITDA نیز برای این شرکت 23.9 درصد در هر سال پیش‌بینی شده است. شرکت JSW ظرفیت تولید داخلی فولاد خام تا 18 میلیون تن در سال را در اختیار دارد. این شرکت قصد دارد تا در سال 2020 میزان ظرفیت تولید خود را به 23 میلیون تن بر سال برساند.

گفتنی است که این شرکت یک کارخانه تولید صفحات فولادی در آمریکا را تحت تملک خود دارد. این دستاورد کل محصولات تولیدی در آمریکا را به 4 میلیون تن می‌رساند. شایان ذکر است که شرکت JSW و شرکت Aion Capital با تشکیل کنسرسیومی به نام Monnet Ispat قصد در سرمایه‌گذاری‌های مشترک در تولید محصولات فولادی دارند. نمودار 1 تغییرات سهام شرکت JWS  را طی یک ماه اخیر نشان می‌دهد؛ چنان که پیداست رشد قیمت محصولات فولادی به رشد سهام این شرکت کمک شایانی کرده است.

عناوین برگزیده