تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۱۹۵۱۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تفاهم تولیدکننده چینی لیتیوم و شرکت تسلا

رشد 10 درصدی قیمت سهام شرکت Ganfeng

می متالز - شرکت چینی Ganfeng Lithium، یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لیتیوم در چین است که از سال 2010 سهام آن در بازار بورس Shenzhen نیز ارایه شد.
رشد 10 درصدی قیمت سهام شرکت Ganfeng

به گزارش می متالز، این شرکت در سال‌های اخیر رشد بسیار مناسبی را شاهد بوده است. Ganfeng با چندین شرکت تابعه خود در چین تولید لیتیوم خود را به حد مناسبی رسانده است. این شرکت با تولید 500 تن لیتیوم بر سال (ظرفیت یک هزار تن بر سال) جزو شرکت‌های برتر در زمینه صادرات محصولات لیتیومی در چین محسوب می‌شود.

شرکت Ganfeng اعلام داشته است که محصولات لیتیوم هیدروکساید خود را طی سال‌های 2018 تا 2020 به شرکت تسلا عرضه خواهد کرد. خبرها حاکی از آن است که سهام شرکت Ganfeng Lithium در روز 21 سپتامبر بیش از 10 درصد رشد داشت. به‌نظر می‌رسد که انتشار خبر افزایش تعاملات این شرکت با تسلا اثر مطلوبی بر سهام آن داشته است. قرارداد پیشنهاد شده به‌صورت بلندمدت بین 2 شرکت بسته شده است. این قرارداد اثر مثبتی بر سوددهی و نیز توسعه بیشتر Ganfeng خواهد داشت.

طبق اطلاعات حاصل از Benchmark Mineral Intelligence شرکت تسلا پیش‌بینی کرده است که بین ماه ژانویه 2018 تا مارس 2019 تولید باتری‌های مورد نیاز خود را به 26 گیگاوات ساعت برساند. این موضوع به معنای نیاز بیش از 20 هزار تن لیتیوم هیدروکساید در سال است. گفته می‌شود یکی از کارخانه‌های تولیدی شرکت تسلا در ایالت نوادای آمریکا هدف‌گذاری خود را برای تولید 35 گیگاوات ساعت باتری قرار داده که این موضوع به معنای نیاز به بیش از 28 هزار تن لیتیوم هیدروکساید است. در ضمن برنامه بعدی شرکت تسلا سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری در شانگهای چین برای تولید 500 هزار تن خودرو در سال است.

معامله Ganfeng-Tesla راهی برای اطمینان از تأمین مواد اولیه مورد نیاز باتری‌های خودروهای تسلا است؛ هر چند شرکت Ganfeng قادر است تنها بخشی از لیتیوم مورد نیاز شرکت تسلا را تأمین کند. شرکت تسلا قبلا اقدام به امضای قراردادی برای تأمین لیتیوم مورد نیاز خود با شرکت استرالیایی Kidman Resources کرده بود. در ضمن شرکت Ganfeng قراردادی را با شرکت ال‌جی کمیکال (LG Chem) به امضا رساند. گفته می‌شود شرکت ال‌جی کمیکال نیز حجم عرضه باتری تولیدی خود را تا سال 2025 به بیش از 2 برابر خواهد رساند و برای آن نیاز به محل‌ها و منابع تأمین مواد اولیه مطمئن خواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد که شرکت Ganfeng با توجه به قراردادهای مذکور میزان تولید خود را افزایش خواهد داد. نمودار 1 تغییرات قیمت سهام شرکت Ganfeng را طی یک ماه اخیر نشان می‌دهد. چنان که پیداست قیمت‌ هر سهم این شرکت در روز 21 سپتامبر 2018 رشد سریعی را تجربه کرده است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده