تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۱۹۷۴۰
سرویس خبر : زمین شناسی

توسعه همکاری‌های دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و نیروی دریایی ارتش

می‌متالز - معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیردریادار تهانی و مدیر مرکز هواشناسی و اقیانوس‌شناسی نیروی دریایی ارتش ناخدا دوم دکتر فرهادی پور مهمان این سازمان بودند.
توسعه همکاری‌های دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و نیروی دریایی ارتش

به گزارش می‌متالز، در این نشست که با حضور دکتر راضیه لک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس این سازمان، دکتر مسعود زمانی پدرام معاون مدیرکل دفتر زمین‌شناسی منطقه‌ای، دکتر مرتضی طالبیان رییس پژوهشکده علوم زمین، مهندس انسانی رییس گروه ژئوفیزیک دریا و هانیه زرگر رابط سازمان و کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شد، توانمندی‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در بخش مطالعات زمین‌شناسی دریایی برای مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان شد.

بر همین اساس، امیر دریادار تهانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و آشنایی با فعالیت‌های علمی و پژوهشی خواهان نزدیکی و توسعه فعالیت و همکاری دوجانبه هر دو مجموعه شد.

دکتر راضیه لک رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور که دارای تخصص و سابقه طولانی در مطالعات زمین‌شناسی دریایی است به توضیحات کامل درباره توانمندی‌های سازمان متبوع خود در این خصوص و تشکیل دفتر زمین‌شناسی دریایی و همچنین تجهیزات دریایی این‌ مجموعه پرداخت.

همچنین مهندس انسانی به ارائه توضیحاتی درباره مطالعات ژئوفیزیک دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در مناطق مکران و چابهار و جاسک در جنوب کشور پرداخت.

در ادامه دکتر مرتضی طالبیان نیز به توضیحاتی پیرامون پروژه مکران پرداخت که نقش مهم سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را در سرمایه‌گذاری نداجا در منطقه جاسک در جانمایی درست سازه‌ها با تولیدات علمی و پژوهشی خود نمایش داد.

شایان ذکر است، توانمندی‌های لجستیکی و قابلیت‌های نیروهای متخصص دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور جهت برگزاری کروزها و آموزش‌های مشترک نیز ارائه شد.

این نشست با اعطای هدیه فرمانده عملیات نداجا به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مزین به دستخط مقام معظم رهبری به کار خود پایان داد.

عناوین برگزیده