تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۹۷۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه ایجاد شود

می متالز - استاد دانشگاه علم و صنعت در میزگرد تخصصی چالش های همکاری های مشترک صنعت و دانشگاه گفت: اگر قرار است به آموزش و تربیت نیروهای متخصص بپردازیم باید ببینیم که این افراد باید در چه زمینه ای باید مورد آموزش قرار گیرند.
فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه ایجاد شود

به گزارش می متالز، منصور سلطانیه با بیان این مطلب در ادامه گفت: بعد از آموزش تخصصی نیروی انسانی باید دید چه تضمینی برای اینکه شخص دانش آموخته جذب رشته تخصصی خود شوند وجود دارد؟
وی ادامه داد: اکنون دانشجویان تمایلی ندارند که در یک رشته خاص مثل ریخته گری یا سرامیک تحصیل کنند و بیشتر تمایل دارند در یک رشته جنرال دانش آموخته شوند تا راحتتر جذب بازار کار شوند.
به گفته سلطانیه، در کشورهای صنعتی و پیشرو، در ابتدا دید صنعتی به شخص داده می شود تا توانمندی لازم را برای حضور وی در محیط کاری فراهم‌ شود.
وی افزود: در ایران نیز باید برای استادان فرصت مطالعاتی در صنعت ایجاد شود تا از نزدیک با مسائل مختلف صنعت روبرو شده و بتواند در زمان برخورد با مشکلات و چالش ها به درستی نقش ایفا کند.
به گفته وی، در دانشگاههای بین المللی رتبه بندی وجود دارد اما در ایران اینگونه نیست و باید ضمن توجه به این موضوع با صنعت نیز ارتباط برقرار کنیم و بتوانیم در حل مشکلات در کنار این بخش باشیم‌.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده