تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۵۲۵
کد خبر: ۲۰۰۰۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مصوبه کمیسیون تلفیق برای بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: در جریان بررسی لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۰، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه با پیشنهاد دولت برای بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی موافقت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون در جریان بررسی لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ با پیشنهاد دولت برای بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی موافقت کردند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالا‌های اساسی در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس اظهار داشت: پیش از این اعضای کمیسیون در جریان بررسی لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرده بودند که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف و اعتبار ریالی آن که معادل ۱۰۶ هزار میلیارد تومان است به بخش هدفمندی یارانه‌ها اضافه شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون همچنین مصوب کردند که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالا‌های اساسی تنها زمانی امکان تخصیص دارد که به تأیید کارگروهی با عضویت «رئیس کل بانک مرکزی»، «رئیس سازمان برنامه و بودجه»، «وزیر امور اقتصادی و دارایی» و «رئیس دستگاه اجرایی مربوطه» برسد و دولت باید گزارش تخصیص ارز ترجیحی به کالا‌های اساسی را به کمیسیون تخصصی مربوطه در مجلس ارائه کند.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون مصوب کردند که ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه بهداشت و درمان تنها می‌تواند به واردات دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس اظهار داشت: علاوه بر این اعضای کمیسیون مصوب کردند چنانچه دولت درآمد مازاد در حوزه فروش نفت داشته باشد می‌تواند آن را برای مقابله با بیماری کرونا هزینه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری فارس 

عناوین برگزیده