تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۲۰۰۰۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۲ اسفند

‌می‌متالز - قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار آزاد روز گذشته، یک میلیون و ۸۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۱ اسفند با ۴،۶۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۸۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است در روز‌های پایان سال تقاضا برای خرید طلا وجود ندارد. با افزایش تولید واکسن کرونا و بهتر شدن شرایط کرونایی در جهان پیش‌بینی می‌شود انس جهانی طلا روند کاهشی پیدا می‌کند. همچنین احتمال دارد امروز با کاهش انس جهانی قیمت طلا و سکه هم ارزان شود.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: به گفته فعالان، عاملی که موجب شد، سکه به زیر مرز ۱۱ میلیون تومانی نرود، افزایش قیمت دلار بود. این افزایش در حالی رخ داد که بهای اونس طلا چندان به داد سکه‌بازان نرسید. طلا در ابتدای روز به بالای سطح حساس هزار و ۷۵۰ دلاری بازگشت، ولی بعد دچار افت شد؛ این موضوع موجب شد سکه‌بازان در خرید احتیاط بیشتری کنند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده