تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۰۰۲۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت سهام آسیا و اقیانوسیه

‌می‌متالز - سهام آسیا و اقیانوسیه با افزایش مجدد سود اوراق قرضه افت کرد و سهام فناوری هم سقوط کرد.

به گزارش می‌متالز، روز پنج شنبه پس از سقوط یک شبه سهام‌ها با وجود افزایش سود اوراق قرضه، سرمایه گذاران سهام‌های فناوری در آسیا را تحت نظر گرفتند.

روز پنج شنبه بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار، فروش ماهانه خرده فروشی‌ها در ماه ژانویه استرالیا ۰.۵ درصد افزایش یافته است که در مقایسه با انتظارات برای افزایش ۰.۶ درصدی در نظرسنجی رویترز است.

سهام‌های آسیا و اقیانوسیه در معاملات پنج شنبه کاهش یافت. در ژاپن، نیک کی ۲۲۵ به میزان ۱.۶۴ درصد در معاملات صبح کاهش یافت در حالی که شاخص تاپیکس ۱.۰۶ درصد افت کرد. سهام کاسپی کره جنوبی هم ۱.۰۶ درصد کاهش داشت.

شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۱.۱۸ درصد کاهش یافت. سهام‌های چین کامپوزیت شانگهای۰.۹۵ درصد و شنزن ۱.۷۶۹ درصد افت داشتند. سهام اس اند پی/ای اس اکس۲۰۰ در استرالیا نیز، ۰.۸۴ درصد کاهش یافت. بر اساس داده‌های منتشر شده در روز پنج شنبه توسط اداره آمار، فروش ماهانه خرده فروشی در استرالیا ۰.۵ درصد افزایش یافته است. این در مقایسه با انتظارات برای افزایش ۰.۶ درصدی نظرسنجی رویترز است.

همچنین این کشور مازاد تجارت ۱۰.۱۴۲ میلیارد دلار استرالیا (حدود ۷.۸۸ میلیارد دلار) را ثبت کرد که بیش از مازاد تجاری ۶.۵ میلیارد دلاری استرالیا مورد انتظار است. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن به مقدار ۱.۲ درصد پایین‌تر معامله شد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در ۹۰.۹۹۶ قرار گرفت. ین ژاپن با ۱۰۷.۰۶ دلار در هر دلار معامله شد، که هنوز هم نسبت به اوایل هفته، ضعیف‌تر است. دلار استرالیا با تغییر در ۰.۷۷۸۳ دلار، ضعیف‌تر از سطح هفته گذشته مشاهده شد.

روز پنج شنبه در معاملات صبح آسیا قیمت نفت کمی تغییر کرد و معاملات آتی نفت خام برنت به مبزان ۰.۲۵ درصد بالاتر با قیمت ۶۴.۲۳ دلار در هر بشکه معامله شد. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۰.۱۵ درصد رشد، در ۶۱.۳۷ دلار در هر بشکه معامله شد. روز پنج شنبه در تحولات نفتی، قرار است تا اوپک و اوپک پلاس با ویدیو کنفرانس تشکیل جلسه دهند تا در مورد نحوه مدیریت عرضه به بازار بحث کنند.

منبع : شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده