تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۲
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۰۰۳۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون مدیرعامل در امور فناوری واطلاعات بانک مسکن خبر داد:

تمدید اتوماتیک کارت‌های بانک مسکن تا ۱۴۰۰

‌می‌متالز - معاون مدیرعامل در امور فناوری و اطلاعات بانک مسکن با تشریح سیاست‌های بانک مسکن در زمان کرونا، از تمدید خودکار کارت‌های منقضی بانک مسکن تا انتهای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، در یک سال اخیر بانک مسکن در تلاش بوده که بتواند با حداکثر توان خود، سیاست‌های خود را در جهت کاهش حضور مردم در شعب تقویت کند. یکی از این سیاست‌ها تمدید خودکار کارت‌های منقضی است. در جدیدترین تصمیم، پیرو دستورالعمل جدید بانک مرکزی در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و کاهش مراجعات حضوری مشتریان به شعب بانک، تمدید اتوماتیک کارت‌های بانکی منقضی شده بدون نیاز به مراجعه مشتری به مدت یکسال تا پایان سال ۱۴۰۰ در سامانه پرداخت با کارت اعمال می‌شود.

در این خصوص ساسان شیر دل، عضو هیات عامل بانک و معاون مدیرعامل در امور فناوری و اطلاعات بانک مسکن توضیح داد: برای آسان‌تر شدن و راحتی مشتریان بانک مسکن با هماهنگی بانک مرکزی، سیاست تمدید خودکار کارت‌های بانک مسکن تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان این که بانک مسکن در تلاش است که سیاست‌های غیرحضوری خود را در ماه‌های آتی گسترش دهد، گفت: در حال حاضر سیاست غیرحضوری افتتاح حساب برای مشتریان بانک مسکن در دستور کار قرار داده و از سوی دیگر، چشم انداز بانک مسکن این است که این رویه برای اموری نظیر اعطای تسهیلات و سایر خدمات بانکی نیز تعمیم یابد.

شیردل بعد دیگر خدمات غیرحضوری را رصد امنیت تراکنش‌ها در بانک مسکن عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های بانک مسکن این است که بر روی امنیت تراکنش‌ها حساسیت ویژه‌ای دارد و افزایش خدمات غیرحضوری، شاید این ریسک را داشته باشد که امنیت تراکنش‌ها کاهش یابد، این در حالی است که با اجرایی کردن برخی سیاست‌ها نظیر اجرای رمز پویا برای تراکنش ها، این امنیت تا حدود قابل توجهی برقرار شده است. بانک مسکن نیز در تلاش است که همسو با سیاست‌های بانک مرکزی، رویه امنیت تراکنش بانکی را برای مشتریان این بانک افزایش دهد. عضو هیات عامل بانک و معاون مدیرعامل در امور فناوری بانک مسکن در پایان ابراز امیدواری کرد که با این تصمیمات، خدمات غیرحضوری فعال‌تر از قبل شده و در نتیجه شرایط برای کاهش شیوع بیماری کرونا فراهم شود.

منبع: بانک مسکن 

عناوین برگزیده