تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۰۰۳۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

تحریم‌های خارجی، جهش تولید را به همراه داشت

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طی سالیان گذشته واحد‌های شهر صنعتی البرز قزوین خاک می‌خوردند، اما اکنون به دلیل تحریم‌های خارجی شاهد رونق و موج جهش تولید هستیم.

به گزارش می‌متالز، عزت‌الله اکبری تالارپشتی در نشست فعالان اقتصادی و صنعتی استان قزوین با وزیر صمت که شنبه شب ۹ اسفند در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مجلس چند طرح جدی را در دستور خود قرار داده است که عدم پلمب و تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی تحت شرایط از جمله آن‌هاست. در تلاشیم مجازات تولیدکنندگان از زندان به مجازات‌های دیگر نظیر احداث خط تولید جدید و یا افزایش ظرفیت اشتغال تبدیل شود.

وی ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی دولت‌ها برای تولید داخل بسیار مهم است، ولی در کشورمان دولت‌ها فاقد آن بوده‌اند. در بخش خصوصی نیز باید آمادگی جدی ایجاد شود تا وظایف مختلفی به آنان محول شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: موج جهش تولید را مشاهده می‌کنیم طی سالیان گذشته واحد‌های شهر صنعتی البرز قزوین خاک می‌خورد، اما اکنون به دلیل تحریم‌های خارجی شاهد رونق و موج جهش تولید هستیم.

وی عنوان کرد: تولید در دوران تحریم دشوار است، ولی تولیدکنندگان مسیر خود را پیدا کرده‌اند؛ در داخل کشور خود تحریمی وجود دارد، اما در حال حاضر نظرات مجلس شورای اسلامی و وزارت صمت به یکدیگر نزدیک است.

اکبری با اشاره به اینکه صادرات برای ما بسیار مهم است، بیان کرد: پیشنهاد تولیدکنندگان بسیار مهم است و بهتر است پیشنهادات خود را ارائه کنید، چون قوانین برای سهل شدن امور تولیدکنندگان وضع می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر پیشنهادات از جانب مجلس ارائه شود در قالب طرح و اگر از سوی دولت ارائه شود به‌صورت لایحه خواهد بود؛ اگر لایحه تقدیم مجلس شود به‌صورت کارشناسی شده به نتیجه خواهد رسید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان سخنانش اظهار کرد: در دنیا جنگ مشوق‌ها وجود دارد و همه کشور‌ها در این عرصه فعالیت خوبی داشتند و در ایران نیز با ایجاد مشوق‌ها زودتر می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

در این نشست تفاهم‌نامه احیای مسوولیت‌پذیری شرکت‌ها در اقتصاد مقاومتی به امضا رسید و در شهرستان‌های آبیک، البرز و بوئین‌زهرا چند واحد صنعتی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) قزوین

عناوین برگزیده