تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۰۰۵۵۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان کرمان (بخش اول)؛

پیگیری برای جبران خسارات سرمازدگی دیماه کشاورزان جیرفت و عنبرآباد/آغاز پروژه‌های معادن مس در شهربابک با ارزش تقریبی ۱۳ هزار میلیارد تومان/توافق برای وارد شدن خرمای بم به بازار بورس

‌می‌متالز - اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسوولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه برگزار کردند.

به گزارش می‌متالز، اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص آخرین اخبار حوزه انتخاباتی خود می‌گوید: پروژه‌های متعددی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حسین آباد و ساردوئیه جیرفت کرمان کلنگ زنی و افتتاح شد، هفته گذشته وزیر کشاورزی و معاونین او از جیرفت و عنبرآباد و ۵ شهرستان دیگر در جنوب کرمان بازدید داشتند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند.

پیگیری برای جبران خسارات سرمازدگی دیماه کشاورزان جیرفت و عنبرآباد/آغاز پروژه‌های معادن مس در شهربابک با ارزش تقریبی ۱۳ هزار میلیارد تومان/توافق برای وارد شدن خرمای بم به بازار بورس

نماینده مردم‌جیرفت و عنبرآباد در ادامه تاکید می‌افزاید: جنوب استان کرمان یکی از مناطق مهم به لحاظ کشاورزی است و هرساله نزدیک ۵ میلیون تن محصول تولید می‌شود و اکثر محصولات تولیدی نوبرانه و خارج از فصل است؛ این موضوع به لحاظ استراتژیک برای کشور بسیار اهمیت دارد. سرمای بی سابقه دیماه منجر شد بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی، پیاز و باغ‌های مرکبات و حتی میوه‌های گلخانه‌ای دچار آسیب شده‌اند، خسارات این سرمازدگی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه می‌دهد: در بازدیدی که وزیر کشاورزی همراه معاونین خود از این مناطق داشتند مقرر شد بخشی از خسارات از طریق مدیریت بحران قسمتی هم توسط سازمان‌های بیمه گر برای باغ‌های که تحت پوشش هستند در نظر گرفته شود تا جبران خسارات این سرما زدگی صورت بپذیرد.


مشکلات بهداشتی کرمان را دریابید

وی ادامه می‌دهد: دو بیمارستان حوزه انتخاباتی جیرفت و عنبرآباد بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان عنبرآباد با جمعیتی بالغ ۱۰۰ هزار نفر هنوز به ۳۰ درصد نرسیده و هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد هزینه نیازمند است و در این مدت فقط توانستیم حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دریافت کنیم. یکی از مشکلات مردم تکمیل نشدن این بیمارستان است و دیگری بیمارستان آیت الله کاشانی است که مشکلات خاص خود را دارد.

عضو مجمع نمایندگان کرمان خاطرنشان کرد: شیوع کرونا عاملی بر ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان کرمانی شده که به دلیل نداشتن امکانات تحصیلی آنلاین نظیر گوشی هوشمند، تبلت و پهنای اینترنت از تحصیل جا مانده‌اند. انتظار داریم با توجه به محرومیت‌های منطقه وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به استان‌های محروم کشور داشته باشند، ناگفته نماند هنوز در این شهر مدارس کانکسی و حتی چادری وجود دارد.

پیگیری برای جبران خسارات سرمازدگی دیماه کشاورزان جیرفت و عنبرآباد/آغاز پروژه‌های معادن مس در شهربابک با ارزش تقریبی ۱۳ هزار میلیارد تومان/توافق برای وارد شدن خرمای بم به بازار بورس

در ادامه مصطفی رضا حسینی قطب آبادی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن در خصوص آخرین خبر‌ها حوزه انتخاباتی خود می‌گوید: بیکاری مشکل اصلی مردم کشور و شهربابک است، خدارو شکر ایجاد یک هزار فرصت شغلی برای هزار نفر طی ماه‌های اخیراتفاق خوشایندی بود امیدواریم کشور در توسعه به جای برسد که دیگر سخنی از آمار بیکاری نباشد.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی می‌افزاید: با حضور وزیر صمت به شهربابک پروژه‌هایی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان در حوزه مس کلنگ زنی و پروژه‌هایی با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی افتتاح گردید، پروژه انتقال آب خلیج فارس به صنعت مس شهربابک بسیار حائز اهمیت بود که محقق شد.

وی در ادامه احداث باند دوم محور شهربابک هرات را یکی از پروژه‌های جهش تولید در حوزه راه‌ها معرفی کرد و گفت: این پروژه بخشی از طرح هرات، هرابرجان، دشت ارژن و کازرون است که از شهر بابک آغاز می‌شود و تا مرز استان یزد و کرمان در رودخانه شور امتداد می‌یابد. در خصوص بازسازی راه‌ها و جاده‌ها چشم انداز بلند مدت و کوتاه مدتی برای توسعه این شهر کهن و باستانی در نظر گرفته شده است.

نماینده شهر بابک تاکید می‌کند: شهر بابک یکی از تاریخی‌ترین شهر‌های استان کرمان است که همجوار دو استان یزد و فارس قرار گرفته است و از این حیث ایمن سازی مسیر‌های دسترسی به این شهرستان از اهمیت زیادی برخوردار است. راه‌ها و جاده‌های روستایی از دیگر مشکلات مردم است که نیمی از آن‌ها احداث و به بهره برداری رسیده، ولی نیمی به صورت نیمه کاره باقی مانده است، در خصوص گازرسانی به دهستان خبر متاسفانه پیمانکار قبلی ترک کار کرده بود که با پیگیری‌های فراوان به تازگی پیمانکار جدید انتخاب و مشغول بکار شده است.

عضو مجمع نمایندگان کرمان بیان می‌کند: اقتصاد کشاورزی و دامداری ریشه در تاریخ این شهرستان دارد لیکن امروز مشکلات این حوزه‌ها فراوان است، در خصوص مشکلات نهاده‌های دامی و کشاورزی، مفقود بودن زنجیره‌های تولید گریبانگیر این بخش‌ها است که عدم رسیدگی به آن ممکن است تعطیلی و نابودی اقتصادی در پی داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن یادآوری می‌کند: ما تمام تلاشمان را در رفع بیکاری، ایجاد رفاه و آسایش برای تک تک خانواده‌های شهربابکی بکار بسته‌ایم و از پای نخواهیم نشست.


در ادامه حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین اخبار حوزه انتخاباتی خود گفت: در طی هفته‌های گذشته پروژه‌های خوبی در خصوص درمان و پزشکی با حضور وزیر بهداشت و استاندار در شهرستان فهرج کرمان افتتاح شد، در این دیدار مقرر شد اقدامات خوشایندی در خصوص بیمارستان ریگان صورت بپذیرد و همچنین قول احداث بخش ام آر آی بیمارستان دادند.

پیگیری برای جبران خسارات سرمازدگی دیماه کشاورزان جیرفت و عنبرآباد/آغاز پروژه‌های معادن مس در شهربابک با ارزش تقریبی ۱۳ هزار میلیارد تومان/توافق برای وارد شدن خرمای بم به بازار بورس

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات اجرای طرح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای محور ریگان ایرانشهر با اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان در شرق استان کرمان آغاز شده است که این طرح می‌تواند خدمات مهمی در این محور ترانزیتی به مردم ارائه کند.

وی در ادامه به مشکلات زیر ساختی در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: مشکل آب آشامیدنی بیشتر شهر‌های کرمان نیز با حضور مدیران مورد بررسی قرار گرفت و طرح‌های خوبی در حوزه کشاورزی اجرایی شده که باید تکمیل شود مثال آب شرب، برق و تلفن پیگیری‌های لازم صورت گرفته امیدواریم بتوانیم حداقل امکانات رفاهی در کل استان را پوشش دهیم و با پیگیری‌های صورت گرفته بتوانیم حداقل امکانات برای اهالی مردم کرمان مهیا کنیم؛ البته ناگفته نماند انتقال آب خلیج فارس به استان‌های کویری از جمله کرمان مطرح شده بود که در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم شرق استان کرمان تاکید می‌کند: خرما تولید بم در کنار شهرت ملی و ظرفیت صادرات جهانی هم دارد مقرر شده خرما وارد بورس شود؛ بیش از ۲۰۰ هزار تن خرمای مضافتی بم در شرق استان کرمان هر ساله تولید و عرضه می‌شود که با ورود آن به تابلوی بورس امیدواریم این محصول با واسطه و سود کمتر به دست مصرف کنندگان برسد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: ورود خرمای مضافتی به بورس می‌تواند گام موثر و مثبتی برای کشاورز و مصرف کننده باشد، زیرا مصرف کننده می‌تواند خرمای مصرفی خود را با واسطه کمتر و با نرخ بهتر و پایین تری خریداری کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی(خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده