تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۴۷۳
کد خبر: ۲۰۰۵۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
در حاشیه جلسه فرماندار با سرمایه گذار کارخانه فولاد:

کارخانه فولاد کام کازرونی‌ها را به رونق کسب و کار شیرین می‌کند؟

‌می‌متالز - به تازگی فرماندار کازرون در جلسه‌ای با سرمایه‌گذار کارخانه فولاد در این شهرستان، دستور فوری را جهت پیگیری و بررسی این طرح صادر کرده است. آن گونه که در طرح توجیهی احداث این کارخانه اعلام شده، در صورت راه اندازی مجتمع صنعتی مذکور تا یک هزار نفر اشتغال مستقیم و ۱۰ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد داشت که رکورد قابل توجهی در رونق کسب و کار در شهرستان کازرون به شمار می‌رود.

به گزارش می‌متالز، یک نگرانی عمده در ارتباط با احداث کارخانه فولاد، مشکلات محیط زیست محیطی و مصرف زیاد آب این کارخانه است، که برای رفع چنین مشکلی گفته شده است که آب مورد نیاز کارخانه از آب خروجی تصفیه خانه فاضلاب کازرون تامین خواهد شد و نیازی به احداث حلقه چاه‌های آب نخواهد بود.

در عین حال با توجه به مسائل محیط زیستی نیز قرار شده تا از استقرار این کارخانه در مناطق غیرصنعتی شهرستان خودداری شود و کارخانه مذکور با هدف کاهش آلودگی صرفا از منابع گازی استفاده کند و از نظر مکان یابی نیز در نزدیک‌ترین فاصله میان نیروگاه و پتروشیمی کازرون احداث گردد تا از پراکندگی آلودگی‌ها خودداری شود.

هنوز احداث مجتمع فولادی بزرگ کازرون نهایی نیست و سرمایه گذاران گام‌های آغازین را در این مسیر در شهرستان برداشته اند، اما با توجه به در نظر داشتن مسائل محیط زیستی، عدم استفاده از آب‌های زیرزمینی و استفاده از آب تصفیه خانه فاضلاب کازرون و همزمان ایجاد یک هزار فرصت شغلی مستقیم برای جوانان این شهر به نظر می‌رسد که فرصت خوبی فراهم شده تا ضمن رعایت استاندارد‌های محیط زیستی لازم، فرصت اشتغال زایی مناسبی در شهرستان ایجاد شود و امید آن که مسوولان این مسیر را تا رسیدن به سطح تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان دنبال کنند.

منبع: کازرون نما

عناوین برگزیده