تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۲۰۰۶۵۶
سرویس خبر : زمین شناسی

با حضور معاون وزیر صمت؛ رییس سازمان صمت لرستان منصوب شد

‌می‌متالز - آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با حضور دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به عنوان نماینده مهندس علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایرج حسن‌پور مدیرکل امور استان‌های وزارت صمت و اسد عبداللهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان و جمعى از مسوولان استانى برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این مراسم ضمن معرفى آقای بهزاد منصوری به عنوان رئیس جدید سازمان صمت استان لرستان منصوب شد و از زحمات آقای بختیار رازانی سرپرست پیشین این سازمان جهت فعالیت و مدیریت چند ماهه تقدیر به عمل آمد.

با حضور معاون وزیر صمت؛ رییس سازمان صمت لرستان منصوب شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ایران جز ۱۰ کشور برتر دنیا در تولید فولاد

شایان ذکر است؛ علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صمت لرستان گفت: با وجود موضوع کرونا که کل صنعت دنیا با رکورد مواجه شده بود، ولی تولید فولاد ایران افزایش پیدا کرده و ما جز ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه تولید فولاد هستیم.
وی با بیان این‌که شرایط سختی در کشور حاکم است، تصریح کرد: جدا از تحریم‌ها کرونا نیز عامل پس‌رفت اقتصاد کشور شده که بر همین اساس با تدابیری که انجام شد و نظارت خوب مقام معظم رهبری و در کنار آن ریاست جمهور و وزیر صمت، نتیجه این شد ک خیلی از کارخانه‌هایی که تعطیل شده بودند دوباره به چرخه تولید بازگشتند.
معاون وزیر صمت تصریح کرد: در بخش صنعت شاهد آمار‌های خوبی هستیم، در بخش لوازم خانگی با خروج دو برند مطرح از بازار کشور با مشکلاتی مواجه شدیم که کارخانه‌های داخلی با تولیدات خود توانستند این کمبود را جبران کنند.
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بیان این‌که در حال حاضر مقداری با کمبود منابع در سطح کشور مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: نفت حدود ۲۰ درصد سال‌های نرمال صادر می‌شود، یعنی می‌شود گفت صادرات نفت نداریم و بهای آنچه صادر شده به سختی وارد کشور می‌شود.
وی افزود: به نظر می‌رسد در کشور در بحث مدیریت منابع مالی نظم خوبی داشتیم و کشور دارد از شلختگی‌هایی که وجود داشت فاصله می‌گیرد.
شهیدی تصریح کرد: در بحث صادرات علی‌الرغم تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد شاهد هستیم که مجموع صادرات و واردات ما بالاتر از ۶۰ میلیارد دلار است.
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور افزود: ما توانستیم در کنار سایر بخش‌ها در معاونت‌های معدنی پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم، علی‌الرغم اینکه بحث کرونا بود کل صنعت دنیا با رکورد مواجه شده بود تولید فولاد ایران افزایش پیدا کرده و ما جز ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه تولید فولاد هستیم.
وی ادامه داد: حدود ۳۱ میلیون تن فولاد تولید می‌کنیم که در شرایط فعلی نیاز به ۹۰ میلیون تن سنگ آهن داریم و با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام شده در بخش فولاد، تصمیم‌گیری شده در افق ۱۴۰۴ حدود ۵۵ میلیون تن تولید فولاد داشته باشیم که به ۱۶۵ میلیون تن سنگ آهن نیاز دارد.

با حضور معاون وزیر صمت؛ رییس سازمان صمت لرستان منصوب شد

منبع: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده