تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۰۰۶۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پرهام رضایی در نشست شورای گفت‌وگوی البرز

برای جهش تولید و صادرات با کشور‌های منطقه هم‌افزایی شود

‌می‌متالز - رضایی، رئیس اتاق کرج با اشاره به موقعیت استان البرز و تسهیل حمل‌ونقل کالا با بهره‌برداری از آزادراه غدیر، بر لزوم هم‌افزایی منطقه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های موجود تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با بیان اینکه نشست مشترک اتاق‌های البرز و قزوین نخستین نشست برگزارشده میان اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور بوده است، گفت: در این جلسه که با حضور معاون استان و تشکل‌های اتاق ایران همراه بود، پیشنهاد شد که استان‌های هم‌جوار و واقع در یک منطقه، در سال ۱۴۰۰ جلسات شورای گفت‌وگوی مشترکی برگزار کنند.

پرهام رضایی در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان البرز لزوم توجه به هم‌افزایی منطقه‌ای اهمیت بالایی دارد؛ ازاین‌رو برای معرفی ظرفیت‌های صنعتی البرز در حوزه صنایع غذائی، دارویی و کشاورزی به دنبال گسترش و بسط بیشتر روابط با خارج از کشور به‌ویژه کشور‌های همسایه هستیم.

او با تأکید بر اقداماتی که در راستای گسترش روابط اتاق کرج با دیگر اتاق‌های بازرگانی واقع در یک منطقه باید انجام شود، گفت: این مهم چندی قبل در اتاق کرج و در قالب برگزاری جلسه مشترک هیات نمایندگان البرز و قزوین برگزار شد و با استقبال بسیار خوبی از سمت اتاق ایران مواجه شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با اشاره به دغدغه‌های مشترک استان‌های هم‌جوار واقع در یک منطقه بر اساس طرح منطقه بندی اتاق‌های سراسر کشور گفت: در قالب برگزاری جلسات مشترک با دیگر استان‌های واقع در یک منطقه می‌توانیم از بحران اقتصادی که امروز درگیر آن هستیم عبور کرده و شرایط را مدیریت کنیم.

رضایی با بیان اینکه اتاق کرج در سال آتی جلسات کمیسیون‌های تخصصی را هم به‌صورت مشترک با اتاق قزوین برگزار خواهد کرد، افزود: مسائل طرح شده در این نشست‌ها در ادامه در جلسات مشترک گفت‌وگوی استان‌ها و بعدازآن در نشست‌های اتاق ایران طرح خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در بحث تجارت بین‌الملل با توجه به شیوع کرونا برقراری ارتباطات خارجی را در قالب برگزاری وبینار‌های آنلاین پیش برده‌ایم، بیان کرد: در این مورد برای معرفی ظرفیت‌های صنعتی البرز در حوزه صنایع غذائی، دارویی و کشاورزی به دنبال گسترش و بسط بیشتر روابط با خارج از کشور به‌ویژه کشور‌های همسایه هستیم.

رئیس اتاق کرج با اشاره به رشد بالای صادراتی البرز در سال جاری که تاکنون از عدد یک میلیارد دلار عبور کرده است، افزود: این مهم در سایه تعامل و تلاش مدیریت استانی حاصل شده و امید است که در تداوم آن به آمار بالاتر صادرات استان در سال ۱۴۰۰ برسیم.

او با تأکید بر اینکه افتتاح آزادراه غدیر در حوزه تعاملات بخش صنعت و ارتقای کار فعالان اقتصادی استان هم تأثیرگذار بوده است، عنوان کرد: از استاندار البرز بابت تلاش‌هایی که برای تحقق بهره‌برداری از این آزادراه مهم داشته است قدردانی می‌شود و امید است که موجب برکات خیر برای فعالان بخش خصوصی باشد.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده