تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۶۹۱
کد خبر: ۲۰۰۷۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سلیمانی در جلسه آشنایی با ظرفیت‌های صادراتی سال ۱۴۰۰ خبر داد:

ذوب آهن الگوی صادرات برای شرکت‌های صدر تامین/ ۳۰ درصد محصولات شرکت‌های تاصیکو صادر می‌شود

ذوب آهن الگوی صادرات برای شرکت‌های صدر تامین/ ۳۰ درصد محصولات شرکت‌های تاصیکو صادر می‌شود
‌می‌متالز - با توجه به اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش پر رنگ این مقوله در ارز آوری برای کشور، جلسه آشنایی با ظرفیت‌های صادراتی شرکت‌های تابعه هلدینگ صدر تامین با حضور غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل صدرتامین، منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مدیران عامل و همچنین مدیران صادرات شرکت‌های تابعه هلدینگ در محل این شرکت به صورت ویدئو کنفرانس و حضوری برگزار شد.

ذوب آهن الگوی صادرات برای شرکت‌های صدر تامین/ ۳۰ درصد محصولات شرکت‌های تاصیکو صادر می‌شود

به گزارش می‌متالز، غلامرضا سلیمانی در این جلسه گفت: شرکت‌های تابعه و وابسته صدرتامین با وجود چالش‌های بسیار به ویژه تحریم ها، عملکرد خوبی داشتند و به مرحله‌ای رسیدند که می‌توانند محصولات خودشان را صادر کنند و در این راستا به یک استراتژی صادراتی منسجم و هدفمند نیاز دارند.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان با مدیریت منصوریزدی زاده عملکرد بسیار خوبی در زمینه صادرات داشته است و چندی پیش نیز مدال ملی صادرات ایران را کسب کرد که افتخار بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.
مدیرعامل هلدینگ صدر تامین ادامه داد: با توجه به موفقیت‌های مستمر ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات این شرکت مادر صنعتی الگویی برای سایر شرکت‌های تابعه صدرتامین به شمار می‌رود و لذا در نظر داریم در راستای هم افزایی بیشتر از تجربیات و استراتژی‌های صادراتی این شرکت بهره گیری داشته باشیم.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در ساختار سازمانی هر شرکت نیاز است معاون بازرگانی و مدیر توسعه صادرات به صورت تخصصی در نظر گرفته شود تا بتوانند با تمرکز بر مقوله صادرات فرآیند موثری را تعریف و عملیاتی کنند. سلیمانی با اشاره به اینکه باید ۳۰ درصد از تولید به صادرات اختصاص یابد، گفت: در دنیای رقابتی امروز اگر به سمت صادرات حرکت نکنیم موفق نمی‌شویم و لذا تشکیل کارگروه توسعه صادرات در سطح شرکت‌ها و هلدینگ از اقدامات اساسی است و فعالیت شرکت‌ها در این زمینه به صورت کامل رصد می‌شود.
مدیرعامل هلدینگ صدرتامین گفت:تجربه موفق ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات با وجود همه چالش‌هایی که داشته بسیار ارزشمند و باید سایر شرکت‌ها از این فضا وشرایط استفاده کنند.
وی گفت: در مقوله صادرات چند بخش باید مورد توجه قرار گیرد که شامل، توسعه بازار و صادرات خدمات فنی مهندسی می‌شود.
بنا به گفته وی در حیطه معدن نیز تیم‌های مهندسی، اکتشاف، استخراج و ... در بدنه هلدینگ حضور دارند که نیاز است با برنامه ریزی هدفمند از توان آن‌ها به صورت کامل بهره گرفت. همچنین در زمینه توسعه روابط بین الملل نیز با گشوده شدن فضا‌ها شرایط بهتری برای تعاملات فراهم می‌شود که فرصت‌های بسیار خوبی را ایجاد می‌کند و بنابراین نیاز است برنامه ریزی جامع داشته باشیم.
منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این مراسم گفت: ذوب آهن اصفهان حدود ۵۰ درصد از تولید سال گذشته خودش را صادر کرد و امسال با توجه به محدودیت‌هایی که در حیطه صادرات به منظور تنظیم بازار داخلی ایجاد کردند حدود ۲۰ درصد از صادرات را متاسفانه از دست دادیم.
وی افزود: ذوب آهن ارز حاصل از صادرات خودش را همواره به کشور بازگردانده و با تدوین برنامه صادراتی عملکرد خوبی داشته است و امیدواریم با بهبود شرایط صادرات بتوانیم در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت بیان کرد: ذوب آهن اصفهان در صادرات بر تنوع بازار‌ها متمرکز است و صادرات محصولاتش را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، آسیای دور، شمال آفریقا، اروپا و ... صادر می‌کند.
یزدی زاده گفت: ساختار سازمانی حوزه فروش ذوب آهن از معاونت بازاریابی و فروش، فروش داخلی، فروش خارجی ومهندسی فروش تشکیل شده هست که بازاریابی و لجستیک نیز در این قسمت انجام می‌شود.
شایان ذکر است در این جلسه مدیران عامل شرکت‌های تابعه و مدیران صادرات به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود در زمینه صادرات محصولات، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو و همچنین بهره گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ذوب آهن اصفهان در امر صادرات پرداختند.

منبع: شرکت ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده