تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۰۰۸۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در دیدار با امام جمعه اردبیل خبر داد:

اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی از منابع داخلی وزارت صمت برای واحد‌های تولیدی اردبیل/رشد صنعتی و معدنی تا پایان سال به نزدیک ۷ درصد می‌رسد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اردبیل از تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع وزارت صمت برای واحد‌های کوچک، متوسط، راکد و غیر فعال استان اردبیل خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با آیت الله سید حسن عاملی با بیان این مطلب، افزود: همچنین یکهزار هکتار برای توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اختصاص داده شده است.



عبور از شرایط سخت با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری و پایداری مردم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری، همت مدیران و مسئولین و پایداری مردم از این شرایط سخت به راحتی عبور کردیم.



با کسری کالا در دوران سخت کرونا مواجه نشدیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دوران کرونا بر خلاف بسیاری از کشور‌ها با کسری کالا در فروشگاه‌ها مواجه نشدیم و تولید در حوزه اقلام سلامت محور نیز مکفی بوده است.



رشد تولید در ۲۹ رشته صنعتی علیرغم همه فشار‌ها اقتصادی

رزم حسینی، سیاست وزارت صمت را فراوانی و عرضه مناسب کالا در کشور دانست و افزود: وزارت صمت بار سنگین اقتصاد کشور را در این شرایط سخت بر دوش می‌کشد و به همت تولیدکنندگان و صنعتگران توانستیم در ۲۹ رشته صنعتی چند درصد در تولید رشد داشته باشیم.



رسیدن به رشد تولید ۵۰ درصدی در حوزه خودرو تا خرداد ماه آینده

وی با اشاره به برخی آمار‌ها گفت:در حوزه خودرو افزایش ۲۸ درصدی تولید داشته‌ایم که تا خرداد ماه این رقم به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

وزیر صمت همچنین بیان کرد: در حوزه تولید تلویزیون افزایش ۶۰ درصدی و در تولید ماشین لباسشویی افزایش ۳۸ درصدی داشته‌ایم، تولید در فولاد ۱۳ درصد افزایشی و در آلومینیوم ۵۷ درصد افزایشی بوده است.



استفاده از فرصت تحریم برای خودکفایی و قطع وابستگی

رزم حسینی ادامه داد: تحریم باعث شد که به سمت خودکفایی داخلی سازی و ساخت داخل برویم و تولید داخلی را ارتقا دهیم.



چند شیفته کار کردن کارخانجات کشور در این شرایط سخت

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه قطعات، شوینده‌ها، بهداشتی ها، پوشاک و بسیاری از رشته‌ها اکنون کارخانجات دو یا سه شیفته کار می‌کنند.



رشد صنعتی و معدنی تا پایان سال به نزدیک ۷ درصد می‌رسد

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه جهش واقعی در شرایط تحریم و کرونا ایجاد شده است، تاکید کرد: رشد صنعتی و معدنی تا پایان سال به نزدیک ۷ درصد می‌رسد و این در حالی است که شرایط سخت کرونا و تحریم را داریم.

رزم حسینی همچنین بیان کرد: صادرات کشور تاکنون ۲۸ میلیارد دلار بوده است که برآورد می‌شود تا پایان سال به بیش از ۳۰ میلیارد دلار برسد. همچنین امیدواریم حجم تجارت خارجی بیش از ۶۰ میلیارد دلار برسد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده