تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۰۱۴۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات کرمان ۲۶درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: این استان امسال با ۲۶ درصد رشد صادرات طی سال جاری از محل گمرکات استان، ۴۷ درصد رشد را از سایر گمرکات کشور داشته است.

به گزارش می‌متالز، ناهید کلانتری روز سه شنبه در نشست با رسانه‌ها افزود: در حوزه واردات کالا نیز به علت واحد‌های بزرگ صنعتی مستقر در کرمان، استانی وارداتی هستیم که در این بخش کاهش واردات را داشتیم که یکی از دلایل آن نوسانات نرخ ارز بوده است.

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۳۱۰ میلیون دلار واردات داشتیم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش یافته است.

کلانتری افزود: مهمترین اقلام صادراتی استان کرمان پسته و مغز پسته هستند که صادرات آن ۷۴۶ میلیون دلار طی ۱۰ ماهه سال جاری بود و در جایگاه بعدی کالا‌های صادراتی همچون خرما، شکر، کاشی و سرامیک قرار می‌گیرند.

آمار رشد صادرات در استان کرمان در حالی تحقق یافت که همزمان با آن سیاست جلوگیری از خام فروشی نیز به کار گرفته شد و این سیاست علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، به برنامه اشتغال زایی و جهش تولید استان نیز جامه عمل می‌پوشاند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به تاکید این سازمان به کاهش خام فروشی به ویژه در حوزه زغال سنگ، کرومیت، مس و سنگ آهن گفت: اکنون کمبودی در این زمینه نداریم لذا مجوز‌های آن محتاطانه صادر می‌شود.

وی افزود: اکنون فرایند تکمیل زنجیره در بخش سنگ‌های تزیینی و ساختمانی را دنبال می‌کنیم که از خام فروشی این تولیدات نیز جلوگیری شود.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده