تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۰۱۸۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری استان مرکزی به ۹۶ کشور جهان

‌می‌متالز - مدیر کل گمرک استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه سالجاری بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان صورت گرفته که این میزان صادرات به بیش از ۹۶ کشور دنیا بوده است.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حسینی ظهر امروز در مراسم رونمایی و افتتاح چند طرح زیربنایی اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی زرندیه، افتتاح فیبر نوری در این منطقه را یکی از زیرساخت‌های مهم در راستای توسعه صادرات از این منطقه دانست و گفت: در گذشته زیرساخت‌های این منطقه پاسخگوی نیاز‌های اقتصادی مورد نظر نبوده لذا اجرای شبکه فیبر نوری از قدم‌های مثبت برای توسعه صادرات از این منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با استقرار گمرک در این منطقه و در کنار تلاش مسوولان منطقه ویژه اقتصادی برخی زیرساخت‌های لازم از جمله راه اندازی پیشخوان تجارت و بازرگانی، استقرار شرکت بازرسی بین المللی کالای تجاری و احداث انبار‌های ذخیره سازی کالا و زیرساخت‌های مخابراتی فراهم شد.

مدیرکل گمرک استان مرکزی با تاکید بر اینکه رویه فعالیت گمرکات کشور به سوی الکترونیکی شدن رفته است، افزود: بهره‌مندی از زیرساخت‌های مخابراتی و فیبر نوری یکی از نیاز‌های مهم برای فعالیت گمرکات بصورت الکترونیکی است که تجهیز این منطقه به زیرساخت‌های مذکور علاوه بر کمک به توسعه صادرات شاخص‌های اقتصادی را نیز تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تامین زیرساخت‌ها باعث انگیزه بیشتر سرمایه گذاران، تجار و بازرگانان برای سرمایه گذاری خواهد شد، بیان کرد: توسعه صادرات در بخش‌های مختلف از جمله در بخش صنعتی و کشاورزی از این منطقه به سراسر جهان با ایجاد و تامین زیرساخت‌ها میسر خواهد بود.

اسماعیل حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان عملکرد گمرکات استان مرکزی پرداخت و گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان صورت گرفته که این میزان صادرات به بیش از ۹۶ کشور دنیا بوده است.

مدیر کل گمرکات استان تصریح کرد: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان مرکزی را محصولات پتروشیمی، آهنی، انواع شمش، مواد غذایی، نوشیدنی و آشامیدنی و برخی کالا‌های صنعتی هایتک تشکیل می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر کالا‌های وارداتی به استان نیز کالا‌های مورد نیاز کارخانجات اعم از مواد اولیه، قطعات ماشین آلات، ماشین آلات خط تولید است که واردات کالا‌ها بالغ بر به ۴۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه بالغ بر ۹۰ درصد کالا‌های رسوبی در گمرک ترخیص و به چرخه تولید وارد شده است، اضافه کرد: با توجه به شرایط ارزی در کشور که منجر به دپو شدن کالا‌های زیادی در گمرکات شده با ارائه تسهیلات گمرکی بصورت بیست و چهار ساعته تلاش شد مواد اولیه و ماشین آلات کارخانجات تامین و نسبت به ترخیص این نوع کالا‌ها اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده