تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۲۱۰۴۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات ۵۱۶۷ واگن کالای تجاری توسط افغانستان طی یک ماه گذشته

‌می‌متالز - اداره راه آهن افغانستان اعلام کرد که طی یک ماه گذشته ۵۱۶۷ واگن کالا‌های بازرگانی از مسیر‌های خواف - هرات، حیرتان - مزارشریف و هرات - تورغندی وارد کرده است.

به گزارش می‌متالز، اداره راه آهن افغانستان امروز شنبه با اعلام این مطلب افزود: در واگن‌ها بیش از ۳۸۳ هزار و ششصد تن اموال که بخش عمده آن مواد غذایی و باقی‌مانده آن مواد نفتی، ساختمانی و دیگر کالا‌های تجاری می‌باشد، انتقال یافته است.

همچنین، طی ماه گذشته ۱۳ هزار و ۴۹۷ تن اموال تولیدی و محصولات زراعی افغانستان از طریق خطوط آهن حیرتان - مزار شریف، خواف – هرات و تورغندی به خارج از این کشور صادر شده است.

این کالا‌ها از ایستگاه خطوط آهن روزنگ- مزارشریف، حیرتان و تورغندی به خارج از این کشور فرستاده شده است.

به گفته اداره راه آهن افغانستان کار فاز اول قطعه چهارم راه آهن هرات - خواف ۴۰ درصد پیشرفت داشته که شامل بدنه‌سازی، شن‌ریزی، بتون‌ریزی و ساخت پلچک‌ها است.

براساس این گزارش، پروژه یاد شده با عبور از شهرستان‌های غوریان، زنده‌جان و انجیل استان هرات، به‌طول ۴۳ کیلومتر در امتداد قطعه سوم خط آهن خواف - هرات که پیش از این به طول ۶۳ کیلومتر تکمیل شده بود، ساخته می‌شود.

قرارداد ساخت فاز اول قطعه چهارم خط آهن خواف - هرات با شرکت INKON KZ قزاقستانی عقد شده است و هزینه آن ۵۸.۵ میلیون دلار از بودجه توسعه‌ای اداره خط آهن افغانستان پرداخت می‌شود.

تکمیل قطعه چهارم راه آهن هرات - خواف در تجارت و انتقال مسافران بین ایران و افغانستان از اهمیت زیادی برخوردار است و کارشناسان امور اقتصادی تکمیل این فاز را برای توسعه تجارت بین دو کشور مهم می‌دانند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده