تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۰۱۴۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

رفع موانع تولید یک مجموعه بزرگ صنعتی با ورود دادسرای نظامی

می متالز - اختلافات مالی چندین ساله یک شرکت بزرگ تولید فولاد با یکی از بانک‌های کشور حل و فصل و یکی از موانع رونق تولید در این مجموعه صنعتی با ورود دادسرای نظامی برداشته شد.

به گزارش می‌متالز، اختلافات مالی بین بانک رفاه کارگران و شرکت فولاد خوزستان منجر به شکایت طرفین، عدم صدور ضمانت نامه‌های بانکی و توقف پرداخت سود سهام متعلق به بانک از سالیان قبل شده بود و مشکلاتی را برای یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور همچنین بانک رفاه کارگران که سهام آن متعلق به کارگران و سازمان تأمین اجتماعی است، بوجود آورده بود.

در این گزارش آمده است: رسیدگی به این اختلافات با توجه به ارتباط موضوع با یکی از پرونده‌های مطرح در دادسرای نظامی به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح محول شد.

با ورود دادسرای نظامی تهران و رسیدگی به ابعاد اقتصادی و بررسی اختلافات مالی، جلساتی با حضور نمایندگان و مدیران شرکت فولاد خوزستان و بانک رفاه کارگران در شعبه بازپرسی برگزار شد.

در ادامه به منظور رفع موانع تولید این واحد صنعتی وحمایت از کسب و کار، دادستان وقت نظامی تهران به همراه بازپرس رسیدگی کننده و مسوولان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خوزستان از شرکت فولاد خوزستان بازدید به عمل آوردند.

با پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش مدّبرانه بازپرس رسیدگی کننده به پرونده، این اقدامات، منجربه رفع موانع و توافق بین طرفین شد و مدیران دو مجموعه توافق نامه‌ای را برای حل اختلافات مالی چند ساله در دادسرا به امضاء رساندند.

براساس این توافق، مبلغ ۴۲۴ میلیارد تومان بدهی بانک رفاه به شرکت فولاد خوزستان پرداخت و مبلغ ۹۶ میلیارد تومان سود و سهام بانک رفاه که توقیف شده بود آزاد و تهاتر شد.

همچنین پرونده‌های مطرح این دو مجموعه علیه یکدیگر در محاکم حقوقی و بورس اوراق بهادار با مصالحه مختومه شد.

بنا به این گزارش، مسوولان دادسرای نظامی تهران امیدوارند گامی در مسیر رونق تولید در یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی کشور و صیانت از اموال بانک متعلق به قشر زحمتکش کارگر برداشته باشند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)

عناوین برگزیده