تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۰۱۴۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رفع دغدغه مردم زنجان پیرامون دپوی پسماند سرب و روی با پیگیری دستگاه قضائی

‌می‌متالز - دغدغه چندین دهه مردم زنجان در خصوص تعیین محل جدید دپوی پسماند روی زنجان با پیگیری دستگاه قضائی رفع شد.

به گزارش می متالز، - حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در آیین افتتاح و بهره برداری محل جدید دپوی پسماند روی زنجان که با حضور مسوولین اجرایی و قضایی استان زنجان در اراضی روستای سردهات زنجان برگزار شد گفت: مراتب خرسندی خود را به مناسبت این اقدام مهم ورفع نگرانی مردم در خصوص تعیین محل جدید دپوی پسماند روی اعلام می‌کنم و از دستور اکید رئیس قوه قضاییه و از همکاری مسوولان استانی بویژه استاندار و معاونین وی تقدیر و تشکر می‌نمایم.

وی افزود: در دهه‌های گذشته مردم شریف زنجان دغدغه و نگرانی‌هایی در خصوص مسائل زیست محیطی و پسماند‌های روی داشتند، که این دغدغه مردم بحق و قابل پیگیری بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: همه چیز در توسعه باید مورد توجه و عنایت مسوولان امر باشد، بخصوص در بخش دپوی پسماند‌ها به محیط زیست که هم تکلیف و هم وظیفه است

عالیترین مقام قضایی استان زنجان ادامه داد: در سیره نبوی نسبت به حفظ درخت و کاشتن آن توصیه شده است که این نشان از اهمیت و توجه بالا برای حفظ محیط زیست از صدر اسلام تا به امروز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: با همت بلند و هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌های مختلف خصوصا بعد از ورود جدی ریاست قوه قضاییه به موضوع حل مشکل دپوی پسماند روی زنجان و با تلاش و پیگیری‌های مجدانه معاون اول قوه قضاییه، شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه عظیم در زنجان هستیم.

وی افزود: همچنین جا دارد از اهالی روستا‌های مجاور، خصوصا اهالی روستای سردهات به لحاظ همراهی و همکاری که با اجرای این پروژه داشتند تقدیر و تشکر نمایم.

شایان ذکر است مساحت لندفیل صنعتی این اراضی تقریباً برابر ۵۵ هکتار با ظرفیت نزدیک به ۱۷ میلیون متر مکعب تا افق ۱۴۲۰ در نظر گرفته شده است که مقرر است به طور روزانه حدود ۵ هزار تن پسماند روی در این محل می‌تواند تخلیه و انباشت شود.

منبع: خبرگزاری میزان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده