به گزارش می متالز، مصطفی جودی اظهار داشت: براساس مصوبه سال ۸۸ هیات دولت، خودروسازان باید معادل ۳۰ درصد تولیدات و واردکنندگان خودرو نیز متناسب با حجم واردات، تعدادی خودروی فرسوده را از رده خارج و گواهی اسقاط ارائه میکردند.
وی با بیان اینکه از سال ۹۲ اجرای این قانون برای واردکنندگان خودرو آغاز شد، افزود: با این حال خودروسازان از اجرای این قانون خودداری کردند تا اینکه سرانجام سال گذشته هیات دولت مصوبه پیشین در زمینه الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده را لغو کرد.
جودی ادامه داد: این در حالی است که از ابتدای تیرماه با ممنوع شدن واردات خودرو، فعالیت واردکنندگان خودرو متوقف و بهدنبال آن اسقاط خودروهای فرسوده نیز با توقف روبهرو شده است. در چنین شرایطی هفته گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس تبصرهای به ماده ۸ قانون هوای پاک اضافه کرد که براساس آن خودروسازان به ازای هر چهار دستگاه خودروی تولیدی باید یک خودروی فرسوده را از رده خارج کنند.