تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۳۱
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۰۱۴۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نباید نگاه سرمایه‌ای به کالای مصرفی خودرو داشته باشیم/ متاثر بودن قیمت فولاد از ارزش ارز منطقی نیست

‌می‌متالز - حسینی کیا گفت: فولاد در داخل کشورمان تولید می‌شود و یارانه انرژی دریافت می‌کند و قیمت گذاری آن نباید طبق قیمت دلار محاسبه شود.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دلایل افزایش گرانی خودرو گفت: خودروسازان اقداماتی در راستای تولید خودرو در کشورمان انجام داده اند، اما هنوز کافی نیست و بازار با کاهش عرضه خودرو مواجه است و از سوی دیگر به دلیل افزایش تقاضا، باید کارخانه‌ها تولیدات خود را افزایش داده و آن را عرضه کنند و این امر می‌تواند باعث تسکین التهاب بازار خودرو شود.

وی با بیان اینکه نباید نگاه سرمایه‌ای به کالای مصرفی خودرو داشته باشیم، ادامه داد: یکی از مواردی که می‌تواند باعث افزایش تولید خودرو در کشورمان شود، حمایت از قطعه سازان خودرو است و باید بیش از پیش از قطعه سازان خودرو در کشورمان حمایت شود تا شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت این قطعات خودرو در کشورمان نباشیم.

حسینی کیا خاطر نشان کرد: کاهش هزینه‌های تولید یکی از مواردی است که می‌تواند عاملی برای کاهش قیمت خودرو باشد، اما متاسفانه می‌بینیم که فولاد در داخل کشورمان تولید می‌شود و یارانه انرژی دریافت می‌کند و قیمت گذاری آن نباید طبق قیمت دلار محاسبه شود، اما می‌بینیم که متوسط قیمت آن از بازار جهانی هم سبقت گرفته است و این نشان دهنده وجود واسطه‌ها و دلالانی است که به جهت منافع شخصی شان، باعث افزایش قیمت فولاد و مواد اولیه خودرو می‌شود و به موازات آن شاهد افزایش قیمت خودرو در کشورمان هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی به سر می‌بریم، اما در این شرایط باید با تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی، صنعت خودرو را بیش از پیش در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دهیم.

منبع: تهران پرس

عناوین برگزیده