تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۶۰۰
کد خبر: ۲۰۱۶۳۴
سرویس خبر : صنایع کوچک

دستاورد راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران با جمهوری آذربایجان توسعه اقتصادی کشور است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرک صنعتی مشترک ایران با جمهوری آذربایجان دستاوردی مهم و ارزشمند برای توسعه اقتصادی کشور است که باید مورد توجه واقع شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های صنعتی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در راستای توسعه برنامه‌های صنعتی شهرستان پارس‌آباد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و به همین منظور اهمیت به پایانه ریلی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان نقطه عطقی برای توسعه اقتصاد منطقه و ارتقای تعاملات است.

وی بیان کرد: در راستای اهمیت به اجرا و عملیاتی ساختن اجرای این پروژه‌ها اهمیت به اجرای پایانه ریلی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان زمینه‌ساز توسعه اقتصاد منطقه و ارتقای تعاملات انجام یافته خواهد بود که به همین منظور تلاش خود را برای اتمام این طرح به‌کارمی‌گیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای توسعه اقتصادی کشور یک نیاز اساسی و مبرم است پایانه ریلی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان محسوب می‌شود که زمینه توسعه و گسترش کشور را در بخش صادرات، صنعت و تجارت تا حدود قابل توجهی میسر می‌کند که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

رزم‌حسینی ادامه داد: به دنبال افزایش تعاملات اقتصادی و همکاری‌های مشترک هستیم که این امر نیازمند همکاری‌های همه‌جانبه با بخش خصوصی و مسوولان و دستگاه‌های اجرایی است که امید می‌رود هر چه سریع‌تر با اتخاذ تصمیمات مناسب و اساسی در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام یابد.

وی با اشاره به اجرای عملیات واحد تولید لبنیات نیز تصریح کرد: واحد تولید لبنیات پس از ساخت با ظرفیت تولید ۹۰۰ تن سالیانه انواع لبنیات سنتی و صنعتی، شیرپزی، شیرخشک را دارد و زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را فراهم خواهد شد که برای راه اندازی و تکمیل این واحد تولیدی ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مورد نیاز است.

وزیر صمت در ادامه از کارخانه کارتن‌سازی بابایی و کارخانه رب و پروسس و پوره میوه گلدشت مغان نیز بازدید و کلنگ کارخانه لبنیات را بر زمین زد؛ در ادامه در جریان افتتاح کارخانه کاغذ و مقوا سازی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده