تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۷
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۰۱۶۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار فولاد تخت و میلگرد در روسیه

‌می‌متالز - اگرچه قیمت فولاد تخت روسیه در هفته گذشته ثابت ماند، اما بازار میلگرد در این کشور در روند نزولی قرار گرفته است

به گزارش می‌متالز، قیمت داخلی فولاد تخت طی هفته گذشته ثابت بوده است، هر چند سهامداران بازار نسبت به روند بازار در روز‌های آتی خوش بین هستند. همچنین قیمت میلگرد در روسیه در هفته گذشته با توجه به تقاضای کم کاهش یافته است.


دو قطب فولاد، و نقش آن‌ها در بازار ورق گرم

خرید و فروش در منطقه با توجه به تقاضای کم فصلی کاهش یافت. فعالان بازار برای ماه مارس و آوریل در بازار صادرات و به دلیل کمبود متریال تأمین کنندگان فولاد Novolipietsk (NLMK) و Severtsal، چشم انداز مثبتی را برای بازار ترسیم می‌کنند.


NLMK و Severstal، دو غول فولادی

تاجری گفت:” NLMK و Severstal قصد دارد کارخانه نورد داغ را برای یک یا دو هفته در ماه آوریل متوقف کند. هنوز جزئیاتی در دست نیست، اما هر دو تولید کننده به این نکته اشاره داشتند که توقف در ماه آوریل انجام می‌شود و پیشنهادات ورق گرم و حتی میلگرد در روسیه در آن دوره محدود می‌شود. ”

افزایش قیمت‌های اخیر در بازار صادرات همچنین ممکن است تأثیر مثبتی بر قیمت‌های داخلی داشته باشد.

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق گرم صادراتی سی آی اس ۷۲۵-۷۳۵ دلار در هر تن بود، که به اندازه ۱۰-۲۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.


پیشنهادات رسمی تولیدکنندگان محلی در ماه مارس عمدتا با قیمت ۶۵۰۰۰-۶۶۰۰۰ (۸۷۱-۸۸۵ دلار) روبل در هر تن برای سهامداران و ۶۸۰۰۰-۶۹۰۰۰ روبل در هر تن برای غیر سهامداران بود. اما این پیشنهادات از نظر خریداران قابل قبول نبوده است.

تاجری در این باره گفت:” چگونه می‌توانیم ورق گرم را با بهترین قیمت در ۶۶۰۰۰ روبل در هر تن بخریم؟ می‌توانیم در بهترین حالت آن را در بازار ثانویه با قیمت ۶۴۰۰۰ روبل در هر تن بخریم؟ ”

در همان زمان، چندین منبع تأیید کردند که هنوز لیست رسمی قیمت فولاد تخت و میلگرد در روسیه را از NLMK دریافت نکرده اند.

وی گفت:” آن‌ها به ما ورق گرم را ارائه دادند، اما هیچ قیمتی ندارد. ما در حال معامله ورق گرم هستیم، اما نمی‌دانیم سود خواهیم کرد یا نه. ”

خریداران معتقدند که قیمت مناسب ورق گرم ۶۲۰۰۰-۶۴۰۰۰ روبل در هر تن است.

در نتیجه، ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق گرم داخلی روسیه در روز دوشنبه ۶۲۰۰۰-۶۴۰۰۰ روبل (۸۳۱-۸۵۸ دلار) در هر تن با احتساب ۲۰٪ مالیات بر ارزش افزوده بوده است.


ورق سرد با بازیگردانی اوکراین و قزاقستان

قیمت هفتگی ورق سرد داخلی روسیه ۸۰۰۰۰ روبل در هر تن بوده است.

منابع گفتند که تأمین کنندگان از اوکراین و قزاقستان ورق سرد را با قیمت ۷۹۰۰۰ روبل در هر تن ارائه می‌دهند.


صفحات فولادی

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای صفحات فولادی داخلی روسیه ۶۰۰۰۰-۶۲۰۰۰ روبل در هر تن بود، در حالیکه هفته گذشته ۶۱۵۰۰-۶۲۰۰۰ روبل در هر تن بوده است.

پیشنهادات از جانب Asha Steel، یکی از تأمین کنندگان اصلی منطقه، ۶۱۵۰۰-۶۲۰۰۰ روبل در هر تن گزارش شده است.

در همین حال، خریداران گفتند که آن‌ها قیمت “قابل اجرا” را در حدود ۶۰۰۰۰ روبل در هر تن می‌دانند.

آخرین پیشنهادات از جانب Alchevsk Iron & Steel Works، که در حال حاضر توسط شورشیان طرفدار روسیه کنترل می‌شود، با قیمت ۴۶۰۰۰ روبل در هر تن بوده است. در اواسط ماه فوریه خرید و فروش مواد Alchevsk با قیمت‌های ذکر شده صورت گرفت. گفته می‌شد این تولید کننده به دلیل مشکلات فنی از بازار خارج شده است. لازم به ذکر است که این قیمت‌ها در ارزیابی لحاظ نشده است، زیرا مواد از آن منطقه غیرقانونی تلقی می‌شود.


میلگرد در روسیه

قیمت میلگرد داخلی روسیه در هفته منتهی به دوشنبه ۱ مارس کاهش یافت.

ارزیابی صورت گرفته برای میلگرد داخلی روسیه ۵۰۰۰۰ روبل (۶۷۰ دلار) در هر تن بود، با احتساب ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده، که به اندازه ۴۰۰۰-۵۰۰۰ روبل در هر تن کاهش یافته است.

گفته می‌شود Severstal، یکی از عمده‌ترین تأمین کنندگان محلی، مواد تولید شده در مارس را با قیمت ۵۰۰۰۰ روبل در هر تن به این منطقه عرضه کرده است، در حالی که در فوریه ۵۵۰۰۰ روبل بوده است.

منابع گفتند هنوز هیچ پیشنهاد جدیدی از NLMK شنیده نشده است.

یکی از سهامداران گفت:” NLMK با توجه به همه آشفتگی‌ها در تحقیقات دولت در مورد افزایش قیمت میلگرد در روسیه، در مورد ارائه پیشنهادات محتاط است. ”

در همین حال، گفته شد که فولاد تولا، یکی دیگر از تامین کنندگان عمده منطقه، از طریق بخش تجارت خود، میلگرد را به طور مستقیم به کاربران نهایی با قیمت‌های بسیار پایین می‌فروشد.


نقش Tula Steel در بازار میلگرد در روسیه

تاجری در این باره گفت:” بازوی تجاری Tula Steel در ماه فوریه میلادی میلگرد را با قیمت ۴۶۰۰۰-۴۷۰۰۰ روبل در هر تن به شرکت‌های ساختمانی فروخته است – یعنی کمتر از سطح بازار ثانویه. این سیاست قیمت گذاری تهاجمی یکی از دلایلی است که نه بازرگانان و نه کارخانه‌های دیگر نمی‌توانند قیمت‌ها را افزایش دهند. ”

تقاضا برای میلگرد از بخش اصلی ساخت و ساز هنوز به صورت فصلی کند است – اگرچه فعالان بازار انتظار دارند خرید و فروش در اواخر مارس بهبود یابد.

پیشنهادات رسمی میلگرد از معامله گران بزرگ در بازار ثانویه با قیمت ۵۷۵۰۰-۵۸۵۰۰ روبل در هر تن شنیده شد، که کمتر از ۵۸۰۰۰-۶۱۵۰۰ روبل در هر تن هفته گذشته است.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده