تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۰۱۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش 100درصدی نرخ ها، 500 میلیون دلار ارزش صادراتی و سود 200 تومانی فولاد خوزستان

می متالز - رتبه برتر از بین 50 شرکت برتر صادر کننده در شش ماه نخست سال 1397 به فولاد خوزستان رسید.
افزایش 100درصدی نرخ ها، 500 میلیون دلار ارزش صادراتی و سود 200 تومانی فولاد خوزستان

به گزارش می متالز، عملکرد شرکت در آخرین گزارش از دو جهت حائز اهمیت است. افزایش دوبرابری نرخ های فولاد خوزستان از یک سود و کاهش فروش صادراتی از سوی دیگر دو نکته ای است که باید به آن توجه داشت. نرخ های محصولات صادراتی برای محصولات بلوم و بیلت و اسلب در شهریور سال گذشته حدود 1 میلیون 500 هزار تومان در هر تن بود که با افزایش تا سطح 2 میلیون 200 هزار تومان در فصل پاییز سال 1396، تا مرداد ماه سال گذشته از ثبات نسبی برخوردار بود.
با توجه به نوسانات سال گذشته قیمت فولاد و افزایش 20 درصدی در دو ماه گذشته و همچنین نوسانات نرخ ارز انتظار تعدیل نرخ ها از سوی بسیاری از شرکت ها وجود داشت. این شرکت در آخرین گزارش خود با افزایش 100 درصدی نرخ های فروش، هر تن بولوم و بیلت صادراتی را با قیمت 4 میلیون 300 هزار تومان و هر تن اسلب صادراتی را با قیمت 4 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رسانده است. اما آنچه نتوانسته افزایش بیشتر درآمد ها را محقق کند، مقدار فروش محصولات بوده است که به یک سوم متوسط پنج ماه گذشته در بخش صادرات رسیده است.
طی این گزارش شرکت در شهریور ماه سال جاری حدود 857 میلیار تومان فروش داشته که نسبت به ماهه های گذشته رقم قابل توجهی است. بیشترین مقدار فروش در شش ماه گذشته نیز با 955 میلیارد تومان مربوط به اردیبهشت ماه است که افزایش نرخ ها و افزایش حجم صادرات هم زمان عملکرد خیره کننده ای را در فروش شرکت طی چند سال اخیر محقق کرده است. در این ماه، بیشترین مقدار و مبلغ فروش مربوط به بولوم و بیلت داخلی است که حدود 121 هزار تن به ارزش 300 میلیارد تومان می باشد. همچنین ارزش صادرات شهریور ماه شرکت حدود 60 میلیون دلار تخمین زده می شود که قابل توجه می باشد.
به طور خلاصه احجام فروش نسب به سال گذشته تغییرات خاصی نداشته (افزایش ده درصدی در مدت مشابه سال گذشته) بلکه ترکیب آن تغییر یافته و بخش صادرات شرکت پر رنگ تر شده است. اما برخلاف احجام فروش، متوسط نرخ ها با افزایش 30 الی 50 درصدی باعث شده است فولاد خوزستان در شش ماه ابتدایی سال با 4 هزار و 500 میلیارد تومان فروش و ارزش صادراتی بیش از 500 میلیون دلار در شش ماه نخست، عملکرد خوبی را ارائه دهد و انتظار می‌رود تا پایان سال 1397 به ازای هر سهم بیش از 200 تومان سود محقق نماید.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده