به گزارش میمتالز، نبی الله فرهمند مدیر امور شرکتهای فولاد مبارکه در آیین رونمایی از نقشه استراتژی هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان اظهار داشت: استراتژی راهی است که سازمان با پیمودن آن به چشم اندار و ماموریت خود جامه عمل میپوشانند. در واقع استراتژیها شکل دهنده طرحهای جامعی هستند که بیانگر نحوه رسیدن سازمان به چشم انداز و اهداف است.
وی در ادامه افزود: معمولا استراتژیها به دنبال حداکثر کردن مزایای رقابتی و حداقل کردن معایب رقابتی هستند.
مدیر امور شرکتهای فولاد مبارکه سطوح مختلف استراتژی را برشمرد و گفت: معمولا سازمانها سه نوع استراتژی شرکتی، کسب وکار و وظیفهای را مدنظر قرار میدهند.
فرهمند به ابعاد استراتژی بنگاه (corporate strategy) با رویکرد BCG پرداخت و اظهار داشت: این ابعاد از لحاظ چشم انداز و اهداف، استراتژی سبد سرمایه گذاری بنگاه، رشد بنگاه، واحدهای کسب و کار، سرپرستی، مالی و استراتژی تخصیص سرمایه قابل بررسی است.
وی تاکید کرد: تمام شرکتهای زیرمجموعه شرکت فولاد مبارکه ملزم به استقرار فرآیند مدیریت استراتژیک هستند.
مدیر امور شرکتهای فولاد مبارکه ادامه داد: افق برنامه ریزی در شرکتهای تابعه بایستی مطابق با افق تعیین شده در شرکت فولاد مبارکه باشد و به تایید مدیریت برنامه ریزی و سرمایه گذاری فولاد مبارکه برسد.
مدیر امور شرکتهای فولاد مبارکه تصریح کرد: تمام شرکتهای هلدینگ در گروه فولاد مبارکه باید در راستای مدیریت اثربخش هلدینگ و سبد سرمایه گذاری خود یک نظام مدیریت استراتژیک (corporate strategy) بر اساس مدل BCG و بر اساس ابعاد شرکت مادر طراحی و مستقر کنند.
گفتنی است صبح چهارشنبه جلسه تدوین و رونمایی از نقشه استراتژی شرکت آتیه فولادنقش جهان برگزار شد.