تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۰۱۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مجتمع فولاد:

این مجتمع نگین صنعت آذربایجان و از مهمترین واحد‌های تولیدی در استان است

‌می‌متالز - دکتر محمدرضا مشایخی فرماندار ویژه میانه در این جلسه با اشاره به اینکه مجتمع فولادی در شهرستان، نگین صنعت آذربایجان محسوب و جزو طراز اول‌های استان است بر لزوم برگزاری جلسه‌ای تخصصی در استان یا شهرستان برای بررسی مسائل مجتمع شامل نورد، احیا و فاز ذوب که در پیش رو خواهیم داشت تاکید و از مساعدت‌های آقای پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی قدردانی و افزود: جمع بندی جلسات در قالب ستاد تسهیل استان خدمت ایشان ارسال می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه با اعلام آمادگی برای ارزیابی شرایط واحد‌های صنعتی گفت: تمامی کمک‌های لازم را به انجام خواهیم رساند.

امین زاده بحث معدن مولیبدن میانه را از سرمایه‌های مهم در منطقه عنوان و برای حمایت لازم اعلام آمادگی نمود.

وی با بیان اینکه اگر طرح‌های توسعه ۶ واحد فولادی انجام شود از رتبه ۳ فولاد کشور به رتبه یک خواهیم رسید گفت: در آینده نزدیک خبر‌های خوبی را در حوزه فولاد استان خواهیم داشت.

امین زاده با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم و وجود هیئت همراه در شهرستان برای حل وفصل مباحث صنعت و معدن در خود شهرستان است، استراتژی فولاد در سال بعد را تکمیل زنحیره ارزش وتامین فولاد عنوان و تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی از نظر تولید فولادی رتبه یک خاورمیانه را دارد و بیشترین مقاطع طولی فولاد در این منطقه قرار دارد که در این راستا تکمیل زنجیره ارزش مجموعه‌ها دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: با تعامل معدن و ستاد تسهیل جلوی هیچ طرحی گرفته نشده و الزامات را چه از لحاظ زیست محیطی و چه فرآیند تولید تامین خواهیم کرد تا شاهد تداوم فعالیت واحد‌ها و ایجاد بستر برای آغاز فعالیت‌های جدید باشیم.

منبع: پایگاه خبری مهرصبا

عناوین برگزیده