تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۰۱۸۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تکمیل زنجیره تولید راهبرد صنعت فولاد در آذربایجان شرقی است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش مجموعه های تولید گفت: در صنعت فولاد نیر راهبرد اساسی استان تکمیل زنجیره تولید است.

به گزارش می‌متالز، حبیب امین زاده روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل میانه با اشاره به ظرفیت‌های فولادی استان آذربایجان شرقی گفت: در آینده نزدیک خبر‌های خوبی را در حوزه فولاد استان خواهیم شنید.

امین زاده با اشاره به اینکه هماهنگی و اهتمام لازم برای حل و فصل مشکلات صنعت و معدن وجود دارد، اضافه کرد: با فراهم کردن الزامات طرح‌های تولیدی از لحاظ زیست محیطی و فرآیند تولید درصدد تداوم فعالیت واحد‌ها و ایجاد بستر مناسب برای آغاز فعالیت‌های جدید هستیم.

محمدرضا مشایخی فرماندار ویژه میانه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مجتمع فولادی در شهرستان، نگین صنعت آذربایجان محسوب می‌شود و جزو طراز اول‌های استان است بر لزوم برگزاری جلسه‌ای تخصصی در استان یا شهرستان برای بررسی مسائل مجتمع شامل نورد، احیا و فاز ذوب تاکید کرد.

وی رسیدگی به برخی مسائل و مشکلات فاز نخست و توسعه فاز دوم احیای فولاد میانه براساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک را خواستار شد و افزود: توسعه طرح نیازمند رفع تمامی نواقص زیست محیطی است که در قالب ستاد تسهیل تصمیم گیری خواهد شد.

مشایخی همچنین با اشاره به فعالیت تیوا صنعت در میانه و کاربری جدید این مجموعه با نام اتوبوس سازی و کامیون سازی شرکت گروه تیوا صنعت، خواستار رفع مشکل زیست محیطی این واحد جدید در سریعترین زمان ممکن شد.

وی خاطرنشان کرد: با کوچکتر شدن ۵ تا ۶ برابری حریم شهر و تصویب طرح جامع شهری بسیاری از مشکلات زیست محیطی میانه نیز رفع خواهد شد.

مشایخی با بیان اینکه بنای کار ما فعال بودن واحد‌های تولیدی با دادن فرصت و رصد و پایش اجرای آن خواهد بود، افزایش تولید و اشتغال را از جمله نیاز‌های شهرستان برشمرد و گفت: با رفع موانع تولید، درصدد ایجاد زمینه برای اشتغال‌های جدید و جهش تولید هستیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده