تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۲۰۲۲۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۳۳ درصدی عوارض معادن/ مشارکت بانک‌های بخش خصوصی در توسعه استان رضایت بخش نیست

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعتراض فعالان حوزه معدن به قیمت پایه مواد معدنی سال ۹۹ از افزایش ۳۳ درصدی عوارض معادن در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورمحمدی در هفتادمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی بر لزوم توجه به توسعه صنایع معدنی و رفع مسائل و مشکلات مبتلا به این عرصه در استان تاکید و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ صنعت ساختمان را به عنوان یک صنعت پیشران پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: مشارکت بانک‌های بخش خصوصی در توسعه استان رضایت بخش نیست و بار‌ها تذکر داده‌ایم که نسبت به منابع و مصارف تجدید نظر شود؛ در برخی مواقع بیشتر از چند درصد منابع بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات در استان نقش ندارند.

در این جلسه مراتب اعتراض فعالان حوزه معدن به قیمت پایه مواد معدنی سال ۹۹، مشکلات سیستمی سامانه کارا در خصوص اخذ تسهیلات بانکی تعیین شده به حوزه گردشگری، درخواست تمدید بخشنامه امهال حق بیمه کارفرمایان کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین توسعه مشارکت عمومی خصوصی در راستای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و بلاتکلیف و دلایل عدم اجرای ماده ۱۶ قانون بهبود محیط کسب و کار موضوع «ایجاد مکان‌های مناسب توسط شهرداری تبریز برای فروشندگان کم سرمایه جهت عرضه کالا‌های تولید داخل» از جمله موارد مطروحه در جلسه بود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده