تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۴۷۷۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امام جمعه بافق:

معادن در برابر پرداخت عوارض دو درصد خط و نشان نکشند

‌می‌متالز - حجت الاسلام سعادت فر گفت: در بحث ۲ درصد عوارض معادن، آن‌ها باید حقوق خود را نسبت به شهرستان بدون منت پرداخت کنند و این وظیفه قانونی، دقیق و شفاف انجام شود.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر گفت: امروز از عدالت مطلوب که عامل وحدت است، فاصله داریم و بر اساس آمار‌ها ۵۰ درصد جامعه، پنج درصد ثروت جامعه را در اختیار دارند.

او گفت: معادن باید بدهی‌های معوق خود را پرداخت کنند و نباید برای هزینه کرد این دو درصد خط و نشان بکشند و مسوولان نیز باید در برابر نهاد‌های نظارتی پاسخگو باشند.

سعادت‌فر گفت: در خصوص هزینه کرد این دو درصد باید سرمایه گذاری و بخش‌های زیرساختی و فرهنگی شهر تقویت شود.

او گفت: آبادانی، تأمین نیاز‌های شهرستان است و مسکن و ازدواج جوانان نباید فراموش شود و باید با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، جوانان حمایت شوند.

امام جمعه بافق گفت: مسائل فرهنگی شهرستان نباید جدا از موارد عمرانی باشد و باید مسوولان برای موضوعات فرهنگی موضع بگیرند و تقویت دانش، علم، فرهنگ و تحصیل را مورد توجه قرار دهند.

او گفت: در حوزه عدالت رسیدگی به مطالبات معلمان از مهم‌ترین موضوعاتی است که توجه به آن نارضایتی‌ها را کم رنگ می‌کند.

سعادت‌فر گفت: حقوق معلمان، خرید خدمت و عدم تعیین تکلیف آنان نارضایتی به بار می‌آورد و این مطالبات هر چه سریع‌تر رسیدگی شود.

او گفت: یکی از مهمترین دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی استقلال فکری، استقلال در تصمیم گیری، استقلال در تصمیم‌سازی هم در عرصه ملی و هم در عرصه بین المللی برای مسوولان است

امام جمعه بافق گفت: حفظ و بقای استقلال نیز مهم است و یکی از مصادیق آن، استقلال در عرصه فضای مجازی است.

سعادت‌فر گفت: امروز انقلاب اسلامی در محاصره تبلیغاتی دشمن، در یک جنگ شناختی در فضای سایبری قرار گرفته است.

او گفت: فضای مجازی امروز در مسیر تسلط بر اندیشه‌ها است و به دنبال غیرت زدایی دینی و حساسیت زدایی نسبت به اعتقادات است.

امام جمعه بافق گفت: وضعیت حجاب در جامعه و حضور زنان در ورزشگاه‌ها، نبود حساسیت نسبت به این فساد‌ها و نبود روحیه امر به معروف و نهی از منکر، محصول تأثیر منفی فضای مجازی است.

او گفت: توطئه نفوذ به دنبال این است که افراد به ظاهر انقلابی، اما ضعیف را به پیکره این دولت مردمی تحمیل کند، اما باید در انتخاب مدیران، اقتدار، توانمندی، علم و تخصص مدنظر باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده