تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۱۸۸۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تخصیص یک درصد عوارض معادن و بازگشت ارزش افزوده صنایع به شهرستان قدس

می متالز - عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تحقق تخصیص یک درصد عوارض معادن و بازگشت ارزش افزوده صنایع به طور کامل به شهرستان قدس با توجه به پیگیری های مستمر فرماندار قدس، خبر داد.
تخصیص یک درصد عوارض معادن و بازگشت ارزش افزوده صنایع به شهرستان قدس

به گزارش می متالز، شهرام عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قدس که با حضور معاونین فرماندار و روسای کلیه دستگاه های اجرائی شهرستان در سالن اجتماعات باقرالعلوم(ع) برگزار شد، گفت: در سند توسعه ششم استان تهران با یک برنامه ریزی مدون و آینده نگری در عرصه جغرافیایی و سرزمینی هویت بخشی به شهرستان های استان دیده شده است.

وی در ادامه افزود: تمام ظرفیت های استان نیز از هر تصمیمی که بتواند این اهداف را محقق کند، حمایت خواهد کرد.

عدالتی تصریح کرد: در سند توسعه ششم استان تهران حوزه های مختلف شهرستانی که به دلیل تداخل های سکونتی با فعالیت ها و همچنین تراکم جمعیتی، رشد پیرامونی در کنار کلانشهر داشته اند را با برنامه هویت می بخشد.

وی بیان داشت: چشم انداز این سند توسعه هویت بخشی به این شهرستان هاست چرا که هر فرصت و تهدیدی در این شهرها متوجه پایتخت خواهد بود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: رشد بالای جمعیت شهرستان قدس به دلیل مهاجرت پذیری با کمبود زمین برای توسعه هر نوع فضای خدماتی، آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی مواجه است که باید در طرح جامع شهری این شهرستان یک بازنگری و مهندسی مجدد صورت گیرد.

وی با توجه به اینکه یکی از سیاست های برنامه ششم عدم تعریف پروژه جدید برای شهرستان است، تاکید کرد: به همین منظور تا اتمام و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام نباید هیچ پروژه جدیدی تعریف و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه دو هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه می شود و تراکم آن بالاست، عنوان کرد: تکمیل پروژه مدرسه جوادالائمه شهرستان قدس توسط این سازمان تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره برداری خواهد رسید.

وی از تخصیص اعتبار برای انتقال آب سد بیلقان و اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرستان قدس و همچنین احداث دو کلانتری نیز در شهرستان نیز خبر داد.

عدالتی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان قدس با سیستم های روز دنیا طراحی شده است، عنوان کرد: متاسفانه عدم استفاده صحیح از ظرفیت پساب این تصفیه خانه، اتلاف سرمایه است و باید سریعا آبفای شهرستان، زمینه استفاده آن در فضای سبز، صنایع و بخش کشاورزی را فراهم کند.

این مسئول در خصوص وجود ۱۴ اداره در شهرستان که در ملک استیجاری و با کم ترین امکانات در حال خدمات دهی به مردم هستند، گفت: یکبار برای همیشه باید مشکلاتی از این دست حل شود چرا که بودجه قطره چکانی برای تجهیزات این ادارات یک مسکن مقطعی است.

وی ادامه داد: در راستای مولد سازی دارایی های دولتی امکان استفاده قابل وصول در محدوده شهر و یا خارج از شهر بر اساس ظرفیت های قانونی که صرفا برای شهرستان هزینه شود، به احداث بنا و تجهیز کلیه دستگاه های اجرائی شهرستان می تواند کمک کند.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از همکاری قابل توجه شورا و شهرداری قدس در تخصیص زمین برای سرانه ها و مشارکت در طرح های شهرستان گفت: امید داریم با تلاش مضاعف دستگاه های اجرائی شهرستان با یک عملکرد مثبت و موفق در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد و توسعه شهرستان و اجرای برنامه ها در کلیه زمینه های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و... باشیم.

عناوین برگزیده