تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۳۴۸۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شیوه نامه تامین مواد خام معادن استان مرکزی تنظیم می‌شود

می متالز - در جلسه شورای معادن استان مرکزی در محلات مقررشد شیوه نامه تامین مواد خام معادن استان مرکزی تنظیم شود.
شیوه نامه تامین مواد خام معادن استان مرکزی تنظیم می‌شود

به گزارش می متالز، در جلسه شورای معادن استان مرکزی در شهر محلات در خصوص مهمترین مسائل و مشکلات حوزه معادن شهرستان‌های محلات و دلیجان بحث و تبادل نظر و تصمیماتی در خصوص رفع این مشکلات مصوب شد.

از موارد مطرح شده در این جلسه تامین مواد خام بود که مقرر شد شیوه نامه‌ای تنظیم و در جلسه آینده ارائه شود.

تأمین کارگر جهت بعضی از کارخانجات سنگ و تاکید در مرحله استخراج به نحوی که واریز و باطل‌های کمتری ایجاد گردد از دیگر مواردی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد در خصوص معادن راکد و کارگاه‌های سنگبری بویژه در شهرستان محلات از سوی دستگاه‌های مربوط پیگیری و بررسی شود.

در خصوص مشکلات معدنی در شهرستان‌های محلات و دلیجان مصوب شد زمین به متراژ ۵۰ هکتار جهت خرید و فروش سنگ خام تامین شود همچنین مقرر شدموضوع واریزه‌های معادن که با وجود پیگیری‌های قبلی متاسفانه نتیجه نداده از سوی نماینده مردم و از طریق مجلس پیگیری شود.

همچنین در این جلسه در خصوص سهم ۱۵ درصد استان از عوارض معادن و سهم یک درصدی که قانون به استان اجازه دریافت می‌دهد بحث و تبادل نظر شد و بر پیگیری این موضوع تاکید شد.

جلسه شورای معادن استان مرکزی با حضور استاندار، نماینده مردم محلات و دلیجاندر مجلس، معاونین استاندار، مدیران کل صمت و جهاد کشاورزی سرپرست فرمانداری محلات و دلیجان و تعدادی از مسوولین استانی و فعالین سنگ در فرمانداری محلات برگزار شد.

عناوین برگزیده