تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۵۴۱
کد خبر: ۲۰۱۹۰۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

زمینه مزایده معادن و کارخانه سرب و روی کوهبنان فراهم شد

‌می‌متالز - نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس گفت: با مصوبه شورای معادن زمینه برای مزایده معادن و کارخانه سرب و روی در استان به صورت منطقه‌ای فراهم شد و در هفته گذشته شرایط مزایده در جرائد و مطبوعات اعلام شد تا زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران و بهره‌وری فراهم شود.

به گزارش می‌متالز، عفت شریعتی‌کوهبنانی امروز در دیدار با مسوولان بخش طغرالجرد کوهبنان اظهار داشت: ایران اسلامی تحت لوای مقام معظم رهبری امروز مقتدرترین کشور در جهان اسلام است که حتی دشمنان و بدخواهان هم به این عظمت اقرار دارند.

نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس افزود: امروز به‌واسطه ویروس کرونا و تلاش دانشمندان و متخصصان جایگاه علمی و بهداشتی کشور در جهان بی‌نظیر است که این مهم به برکت خون شهدا، قلم علما و همت دانشمندان و متخصصان رقم خورده است.

وی ادامه داد: اگر توجه به عمران و آبادانی کوهبنان رونق گیرد مهاجرت‌های معکوس به این شهرستان افزایش پیدا می‌کند البته کوهبنان با داشتن جایگاه فرهنگی و اقتصادی حرف‌ها برای گفتن و پیشرفت دارد.

شریعتی تاکید کرد: از آغاز کار مجلس یازدهم پیگیری‌هایی برای اقتصادی شدن کوهبنان شده در حالی که ظرفیت کشاورزی جای خود دارد، ولی ظرفیت صنعتی و معدنی این منطقه بی‌نظیر است که باید منافع این ظرفیت‌ها جهش تولید را شکل دهد.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته دیدار‌هایی با مسئولین وزارت صنعت و معدن داشتم تا معادن سرب و روی و کارخانجات در شهرستان راه‌اندازی شود و در جلسات شورای معادن استان، راه‌اندازی معادن و کارخانه سرب و روی پیشنهاد و در اولویت قرار گرفت تا اینکه با مصوبه شورای معادن زمینه برای مزایده در استان به صورت منطقه‌ای فراهم شد.

نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس ابراز داشت: در هفته گذشته شرایط مزایده در جرائد و مطبوعات اعلام شد تا زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران و بهره‌وری در شهرستان کوهبنان فراهم شود.

وی بیان داشت: یک سال گذشته به‌واسطه ویروس کرونا به مردم سخت گذشت و خیلی از مشاغل تعطیل و کم‌رونق شدند البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید همواره مد نظر باشد و برای حل مشکلات در این برهه باید از وجود خیرین بهره ببریم.

شریعتی ادامه داد: در جریان انتقال آب به سیرجان هم بنده پیشنهاد کردم که آب خلیج فارس به شهرستان‌های زرند و کوهبنان برسد البته معادن و کارخانجات باید در این راستا پیش قدم باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده