به گزارش میمتالز، اکنون بسیاری از نقاط دورافتاده کشور، جزایر مسکونی خلیج فارس، نقاط صفر مرزی و حتی کویر مرکزی که هیچ توجیه اقتصادی مشخصی برای فعالیت در آنها وجود ندارد، از خدمات اقتصادی، بانکی و مالی بانک ملی ایران بهره میبرند.
بانک ملی ایران که متعلق به دولت، بیت المال و مردم است، تنها با دیدگاه هزینه و فایده اداره نمیشود، بلکه هدف نخست آن پیاده سازی اهداف بلند اقتصادی کشور و ارائه خدمات عمومی به مشتریان است و طبیعی است که در این مسیر، بسیاری از هزینههای اجتناب ناپذیر بر این بنگاه اقتصادی – اجتماعی تحمیل شود.
در چنین شرایطی، زیان دهی بخش قابل توجهی از شعب بانک ملی ایران پدیده ناشناختهای نیست و این مساله، مبتلابه بسیاری از نهادهای حمایتی دولتی است. با این حال توسعه زیرساختهای بانکداری دیجیتال، کاهش هزینههای غیرضرور و نیز ادغام شعب با بهره وری کم طی سالهای اخیر، به مرور زیان ناشی از فعالیت شعب مورد اشاره را کاهش داده است.
بانک ملی ایران به پشتوانه سرمایه عظیم مردمی خود، خدمات رسانی به مشتریان در بیش از ۳۳۰۰ واحد را وظیفهای قطعی میداند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.